tisdag 4 oktober 2016

Nu är det officiellt höst

Min plan att skriva mer i år har väl fungerat sisådär! Känns som att jag har tänkt på bloggen nästa varje dag, då jag gått till bussen från jobbet så har jag tänkt att idag då jag kommer hem ska jag sätta mig ner o skriva lite men kvällarna har gått, dagarna har gått o veckorna har gått o nu är det höst.. Det är helt otroligt vad tiden går snabbt just nu, känns skönt på ett sätt men samtidigt är det lite skrämmande.

Tänkte att jag grovt skulle sammanfatta månaderna som gått i sommar.

JUNI
Avslutade examensarbetet med Ulrica, avslutade sista kursen på fysioterapuet programmet på Göteborgs universitet och fredag 10:nde juni tog jag min examen! Den helgen firades med klassen och måndagen 13:nde juni började jag mitt första riktiga jobb som fysioterapeut. Jobbet rullade på, trivdes bra från min första dag. Helgen efter examen blev det ost o vinkväll med Frida, Annie o Amanda, vi fick inviga Fridas nya lägenhet. Midsommar spenderades i Blåhult med Adam, Camilla, Saga o Johan, super trevlig kväll med massa god mat! 28:nde juni köpte vi vår första bil, en hyundai i30, super nöjd verkligen! Det var väl gott och kort juni månad. 

JULI
Går till historien som världens sämsta sommarmånad någonsin, detta utifrån vädret. Vi hade ca 3-4 regnfria dagar på hela månaden och jag gick in i en liten "Sommardepression" Fyy faan va jag hatade den månaden pga detta! Samtidigt jobbade jag och Jakob om varande hela tiden så vi hann knappt umgås över huvudtaget. Som tur hade jag några ljusa punkter, åkte ner till Ulricas sommarstuga i Lysekil och umgicks med hennes familj en helg, åkte ner till Borås med tjejerna för att hälsa på Sofia och 24-25:e juli kom mina tjejer upp från Göteborg, vi åkte och spenderade hela lördag på Skara sommarland och på söndag spenderade vi hela dagen uppe på Mösseberg vid Pankasjön. Vi hade otroligt tur med vädret den helgen. 
Helgen efter fick jag underbart besök av mamma o pappa, som kom på snabbvisit fre-mån. Otroligt glad att dom tog sig tid för att komma o hälsa på, annars skulle jag inte träffat dem innan december.
Annars spenderade jag mycket tid med att vara ute i skogen, plocka lite bär och lite svamp. Njöt dessutom för fullt av att ha en bil! Blev en del träning efter jobbet både på gymmet som vi får använda gratis och även badhuset som låg 3min från jobbet. 

AUGUSTI
Nu började vädret att vända som tur var. Spenderade några helger i Göteborg med tjejerna. Åkte till Jönköping med jobbet och deltog i blodomloppet! Hade afterwork med jobbet. Annars hände det inte så mycket under denna månad. Jobbet drog igång på allvar och veckorna var fullbokade med patienter. Tränade på gymmet samt simmade en del. Fortsatte att åka ut i skogen och njuta av luften och friheten av att ha bil och kunna göra vad som helst, när som helst.

SEPTEMBER 
Jakob slutade jobbet i slutet på augusti på Skara sommarland och började sitt nya jobb på en skola i Skövde, skönt med likadana rutiner och liknande arbetstider, vilket gjorde att man kunde umgås igen.
Första helgen hade Lars inflyttningsfest i Göteborg. Andra helgen 10-11:e september åkte jag o Jakob äntligen till Kolmården som vi så länge tänkt på. Två intensiva dagar då vi gick o kollade på alla djur och alla informationstillfällen dom hade, spenderade kvällen på hotellets spa och åt fantastiskt god mat. Avslutade söndagen med en SNABB shoppingtur i Jönköping på vägen hem o sen pizza då både var för trötta för att laga mat! EN MYCKET BRA HELG! Lyckades också bli sjuk i september och fick stanna hemma några dagar. Började på CRAWL kurs för att lära mig simma frisim, ett väldigt bra beslut som jag gjorde. Jag och Jakob åkte på en liten vandringutflykt, så skönt att komma ut i skog och berg o vandra lite, en härlig höstdag att minnas.
Måsta också berätta att september var den finaste månaden EVER! Strålande sol nästan varje dag och varmt! Verkligen njutit! 

OKTOBER
Nu är det oktober månad och nu är det höst på riktigt. Det svängde på två dagar förra veckan från soligt o varmt till kallt och blåsigt men vi har fortfarande tur att solen lyser, så det är vackra höstdagar vi har. Jobbet är busy busy, hinner knappt med. Både positivt och negativt, samtidigt som det är roligt och spännande så är det väldigt påfrestande men börjar väl känna att jag kommit in i någon sorts rutin som underlättar lite iaf. Simkursen fortsätter och nu har det äntligen lossnat lite så nu är det bara att öva öva öva öva öva så kan jag förhoppningsvis ta mig an vansbrosimningen någon gång (skulle säkert klara det nu också men vill ta mig an och försöka få en tid jag är nöjd med och inte bara var med för att klara det). 

I höst är det en del saker på gång: Ska ner till Göteborg på yogakurs från jobbet och utbildning till artrosskola som jag ska hålla på jobbet samt några andra små kurser.
Ska ta mig tid och köra igång med en låång process av ansiktsbehandlingar för att förhoppningsvis får bukt på min acne, så det kommer också att bli många besök till Skövde och förhoppningsvis kommer jag bli någosålunda nöjd iaf. I december kommer jag äntligen att ta ut mina semesterveckor så v.50 åker jag hem till familjen och v.52 är jag ledig tillsammans med Jakob så får se om det blir någon skidresa över nyår som vi har lite funderat på, vore kul. Julen kommer att firas i Sverige i år, känns både roligt men samtidigt lite ledsamt men som tur är jag hemma en hel vecka innan och får umgås med familj o vänner.

Det är nudå lite vad som varit och vad som komma skall. Tror denna höst kommer gå otroligt fort och det hoppas jag verkligen, har mycket att se fram emot och känner mig väldigt förväntansfull på framtiden! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar