måndag 27 juni 2016

Ny vecka

3:e arbetsveckan har dragit igång och idag åkte jag med Annacarin o Suzanne till Kinnarps kontorsmöbler och inhandlade lite möbler till oss o så fick jag även välja lite grejer till mig själv också. Trevligt sånt! :) 

Efter jobbet traskade jag iväg till Badhuset i Skara som ligger typ 3min gångavstånd från jobbet. Har funderat att jag skall börja simma 1-2 ggr per vecka o nu har dom ett sommarerbjudande 400:- för alla sommarmånader så passade på. Ska testa nu i sommar o om jag tycker om det så får jag fortsätta i höst. Det var verkligen jätte härligt att få simma, länge sen man verkligen bara simmat. Blev en intensiv halv timme med längd efter längd. Så detta tror jag kan vara nåt för mig. Är ju dock inte så jätte bra, tekniskt på att simma så det vore kul om jag skulle hitta nån som skulle kunna hjälpa mig för att lära mig simma bättre, snabbare och mer energisnålt. Så får se hur detta går, känns roligt iaf! 

Kul att också kunna variera lite styrketräning på gymmet med att simma nån dag i veckan. Jag har sååån tur att jag gymmet vägg i vägg som jag får använda gratis och simhallen 3 min bort! 


Helgen har annars varit ganska lugn. Har sovit otroligt mycket 12h VARJE natt, så skönt o tydligen behövde jag väl det. På midsommarafton åt vi först lunch med Adam o Camilla, nypotatis o sill o sen jordgubbar o vaniljglass till efterrätt! Sen åkte vi vidare mot Blåhult för o fortsätta midsommarfirandet med Camilla o Adams några kompisar o deras föräldrar. Där blev chill ute på terassen, massa god mat o kvällen avslutades med ett nattbad i Bredsjön. Där jag fick chansen att hjälpa en på traven att komma i vattnet. Oj så kul det var då. Han var inte förberedd över huvudtaget :D Det förgyllde lite min dag! Deras hur låg väldigt nära Adam o Camillas sommarstuga i Hökensås där vi tillbringade en del tid förra sommaren och jag absolut älskar det. Såååå tyst och lugnt, känner en sån harmoni i kroppen så fort jag kommer dit. Hoppas kunna åka ut till deras stuga mer i sommar också :) 

Annars har helgen varit lugn, jag o Jakob spenderade midsommardagen i soffan heeela dagen o kollade på en serie. Så skönt o precis det jag behövde, dock var inte min kropp lika glad men det var  det värt. På söndag så jobbade Jakob så jag kollade på Troja som jag tjatat på Jakob att vi ska se under en vääääldigt lång tid så nu gav jag upp och kollade på den själv. Sen blev det massa fotboll o så lyckades jag faktiskt städa lägenheten så nåt vettigt har jag faktiskt också gjort :) Nu ska jag fortsätta kolla på fotboll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar