tisdag 11 oktober 2016

MEDICINSK YOGA

Hemkommen från Göteborg efter en heldag på mediyoga institutet. Vilken upplevelse alltså. Vi började morgonen med ett yoga pass, sen lärde vi känna varandra lite, efter lunch blev det lite mera teori, kort yogans historia och lite sånt  och till sist fick vi öva lite på varandra det passet vi hade gjort tidigare. Måste säga att jag är helt såld! Vi körde ca 1h pass på morgonen och vilken känsla, samtidigt som det var väldigt svårt, allt det här med andning och närvaro så kändes det såå behövligt. Vi har nu då en hemläxa att avsätta tid för yoga/meditation som ska försöka bli en daglig rutin/vana. Yoga rekommenderas oftast att göras på morgonen som en förberedelse inför dagen som komma skall, men ska jag få det att funka så behöver jag stiga upp kl.5 och det känns inte alls motiverande, då jag i nuläget verkligen kämpar med att komma upp kl.5:45.. Så kommer satsa på att avsätta tid på em/kväll då jag kommer från jobbet, men läraren ville verkligen vi skulle pröva någon morgon bara för att se skillnaden så ska verkligen försöka men lovar inget.

Det har varit en väldigt lärorik och givande dag och ser fram emot denna resa som jag nu påbörjat. Vi är en grupp på 12 personer, alla kvinnor denna kurs, alla med olika yrken, bakgrunden, erfarenheter av yoga men det känns som en väldigt härlig grupp så det är roligt. Vi har också fått en yoga matta, i äkta merinoull, värd 1300:-, inte dåligt.. inte dåligt alls..

Min alldeles egna och första yogamatta! 

Min nya lasagneform! *SÅÅ NÖJD*

Innan jag åkte hem från Göteborg gick jag förbi Cervera och köpte oss en ordentlig "lasagneform" med ett presentkort som jag fick i examenspresent, väldigt nöjd och ser fram emot att få använda den.
Hade också tänkt åka o simma idag, men då jag skulle kolla öppettiderna för säkerhetsskull så fick jag se att badhuset stängde 18:30 på tisdagar, annars stänger dom 20:00 på vardagarna så blev inget plaskande idag, får göra det en annan kväll istället.


Nu ska jag göra nåt att äta och sen återigen kolla ett avsnitt av Gilmore girls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar