onsdag 12 oktober 2016

Hollywood och Yoga

Efter jobbet åkte jag på min efterlängtade ansiktsbehandling så nu har vi kört igång processen som kommer att ta några månader. Ska bli spännande det här. Jag började i alla fall med något som kallas Hollywood behandling, som är en KOL LASER behandling. Hon smetade först på en svart kolmask som skulle torka i 10-15min och sen "sköt" hon med laser över hela ansiktet så att kolen kommer längre ner i huden och får börja rengöra tyyyp nåt sånt. Det var inte direkt smärtsamt men det var samtidigt ingen avslappnande skön behandling. För varje puls från "laserpistolen" så lät det verkligen som ett skott samtidigt som det stack till som en nål och att det blev varmt. Det började också lukta bränt, påminde exakt o lukten från döda flugor då man dödar dom med en elektrisk flugsmälla. Nåja hon körde igenom ansiktet 3 gånger och sen var hon snäll och bjöd mig på en LED MASK behandling. Något som jag kommer att gå nu samtidigt som hollywood behandlingen, fast istället är det en kur på 10ggr istället för hollywood där man går 1 gång per månad 4-6 gånger. Så det var jag tacksam över. Så då satte hon på mig en stor vit ansiktsmask som ger ifrån sig ett blått ljus som ska vara bra för acne, inflammationshämmande.. Återstår att se. 
Men nu har jag kört igång så håller alla tummar och tår att det blir bra. 

Efter behandlingen på väg hem åkte jag förbi en gårdsbutik, där vi har börjat köpa ägg. Sen åkte vi o handlade mat, därefter skulle det göras mat och till slut då alla "måsten" var klara var det dags för min hemläxa från yoga kursen. Fixade lite i sovrummet och gjorde ett litet yoga hörn till mig själv där jag stänga in mig och vara ifred. Körde passet som vi gjorde igår som tog typ 30-40min. Måste säga att jag faktiskt känner mig lättare på nåt sätt efteråt. Svårt att förklara men det är en väldigt skön känsla. Så det här tror jag starkt på, något som kommer hjälpa mig själv i mitt liv och inte bara ur arbetssynvinkel.

Men nu ska äta lite kvällsmål och sen börja gå o lägga mig.

MITT YOGA HÖRN




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar