onsdag 15 juni 2016

FÖRSTA JOBBET SOM FYSIOTERAPEUT

Måndag morgon ringer klockan och jag stiger upp för att förbereda mig för min första RIKTIGA arbetsdag som fysioterapeut! Så som jag har väntat!
Det blev bestämt att jag skulle få lite introduktion i Falköping, Fkp först eftersom Bräcke Diakoni i Fkp o Skara är samma verksamhet. Så idag, onsdag, var min första dag i Skara.

Men under min första dag då så blev det mycket administrativt och pappersgrejer att fixa. Fick genomgång av inlogg, journalsystem m.m. På eftermiddag sen gick jag bredvid en fysioterapeut där, men det var ganska lugnt så pratade ganska mycket om jobbet o skolan o så vilket var trevligt.
På tisdag förmiddag gick jag bredvid en annan fysioterapeut o för varje patient började det kännas mer och mer lockande att få börja jobba själv. Samtidigt som jag är glad att dom har en lugn inkörningsperiod. Vi blev bjudna på lunch och sen hade vi fysioterapeutmöte och direkt efter APT, arbetsplatsmöte med alla anställda både i Falköping och Skara så då fick jag träffa mina blivande kollegor. Då klockan var 16 så körde vi igång med sommarfesten som jag också blivit bjuden på, så vi dukade upp ute med långbord och Bräcke bjöd på massa god mat och dessert. Vi har lite musik quiz och jag var väl hemma vid 19. En rolig dag och kväll och perfekt tillfälle att lära känna kollegorna både från Skara och Fkp.

Idag då, min första dag i Skara. Varit mycket genomgång idag också med administrativa och eftersom de bygger om och utökar hela tiden så ska dom göra om mitt blivande rum så idag har jag suttit i ett extra rum.. Haft några egna patienter idag vilket var sååå roligt. Det märks och känns att man är lite ringrostig men det kan ju bara bli bättre. Kan åtminstone säga att jag verkar ha världens härligaste arbetsgäng att jobba med. Vi har haft så kul idag, så lättsam och underbar stämning så jag tror det här kommer bli helt fantastiskt. Kom på mig själv idag, flera gånger, att jag bara satt o log över hur glad jag är över jobbet och att jag får jobba med något som jag älskar. Ska blir så underbart att få börja utvecklas, få nya kunskaper och helt enkelt, bli grym på detta!

Hade tur idag också för det är lite grejer som Skara behöver som finns i Fkp så dom kom på att jag kunde ta företagsbilen hem och hämta upp allt imorgonbitti innan jag åker till Skara. Skönt o slippa åka buss!

Åh det känns så otroligt bra! Nu ska jag försöka omdirigera min energi till att städa lite här hemma och sen kanske börja gå igenom lite papper från skolan som jag kan ta med mig till jobbet.

MEN FÖRST! Så ska jag göra rabarberkräm ^^ MUMS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar