onsdag 15 juni 2016

Examen och vänner

Det beskriver i stort förra veckan och senaste helgen. Förra veckan var sista veckan i skolan med flera seminarium och "examinationer" och sen avslutades veckan på fredag med min och klassens examen!

Vi hade jätte tur med vädret så det var underbart att stå ute och mingla med klasskompisarna och se alla i vackra klänningar och killarna uppklädda i kostym! så stiliga. Ceremonin ägde rum i en sal/aula nära skolan och vi hade några lärare som höll tal, rektorn Anneli Gutke, Roland Thomeé och Eva Holmgren som höll ett avslutningstal till klassen. Sen hade vi i klassen ordnat med ett bildspel vilket var väldigt kul o se och Ida, Frida och Amanda uppträdde med en liten raplåt. HAHA
Till sist fick vi alla gå upp på scen en o en o få en penna och sen blev det dags för fotografering och mingel och skolan hade fixat lite cider som det bjöds på. Vi gick alla ut och tog massa foton på klassen och sen i mindre grupper. Det blev en riktigt härlig examen och jag är så glad att Jakob var med mig, en person som hjälpt och stöttat mig och varit med i varje steg under dessa tre åren. KÄRLEK
Efteråt åkte jag o Jakob till hotellet via systembolaget för lite dricka till fredagkvällens festligheter. Vi tog en mysig fika på le pain francais och sen gick vi via Göteborgs nyöppnade butik Michael Kors och där föll jag för en underbar väska som dessutom var på 50%. Har länge tänkt på att jag ska unna mig nån väska i höst men eftersom de hade erbjudande så passade jag på! På kvällen åkte vi till Annie med Frida och Lars från klassen där det blev fest och mys med alla våra respektive och vänner.

På lördagmorgon började vi med att käka världens bästa hotellfrukost, OMG! Efteråt fick Jakob åka hem och jag bytte hotell till Gothia Towers där jag och Ulrica skulle sova lör-sön. På dagen var nästan hela klassen i slottsskogen där vi hade femkamp o jag o Ulrica lyxade till det med ost, kex, jordgubbar och riktig champagne! Sen åkte vi och gjorde oss klara på hotellet för klassfesten vi skulle ha på lördagkväll men först unnade jag o Ulrica oss Gothia Towers underbara räksmörgåsar, ett glas rosé o till dessert en hot shot och då drog vi vidare till festen.
Klassen hade lyckats få tag på en garagelokal att hyra! Den var jätte rolig, mycket bättre än en tråkig lokal med bord o stolar så vi hade verkligen en underbar kväll med klassen. Mycket dans och mycket skratt. Ett perfekt avslut med klassen efter våra år tillsammans.

Efter frukosten på hotellet åkte jag o Ulrica hem från Göteborg vid 12 och resten av dagen och kvällen spenderades sovandes i sängen. förutom några korta korta besök av Jakobs föräldrar som kom med lite presenter. En OTROLIGT rolig helg som jag inte kommer att glömma i första taget.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar