lördag 28 maj 2016

Att komma hem

Nu har jag då hunnit vara hemma några dagar och börjar känna mig lite hemmastadd igen, fast det känns fortfarande väldigt konstigt och jag saknar verkligen Australien och min nyfunna vän Victoria! Mina 6 veckor i Australien har absolut varit en av dom bästa perioderna av mitt liv, har haft sååååå roligt med Victoria och verkligen hunnit uppleva mycket fast jag har "jobbat" mån-fre 8-5 typ.

Men planet landade i Gbg på onsdag 9:30 o då åkte jag till centralen för att låsa in mina väskor där för o slippa släpa med dom till skolan för det var det som gällde. Åka till skolan direkt efter flyget. Hade fått alternativet att antingen behöva skriva en inlämningsuppgift eller komma dit på em eftersom hela dagen var obligatorisk så jag valde att åka dit för o slippa uppgiften. Men dagen rullade på helt okej, trött som aldrig förr men det gick!
Kom hem nån gång efter 17 och då fick jag äntligen träffa Jakob, vilken känsla det var att äntligen få träffa honom! UNDERBART!
Vi åkte o handlade mat o sen skulle vi kolla lite på tv men jag däckade på soffan kl.21, vilket var väldigt skönt!

På torsdag var det bara att stiga upp vid halv 6 o åka till skolan och efter skolan satt jag kvar o gjorde mina instuderingsfrågor som alla andra hade gjort på tisdag då jag var borta och efteråt åkte jag till Liseberg där jag mötte upp med Lars, Annie, Frida, Amanda o Sofia. Vi skulle lyssna på Miriam Bryant vid kl.20 så vi hade med lite picknick medan vi väntade o sen uppträdde hon till 21:30 o då begav jag mig hemåt.
Det var verkligen jätte kul att se henne live, har inte så jätte bra koll på henne, mestadels från programmet "Så mycket bättre" men där var hon grym och det var hon i torsdags också! Definitivt en artist jag kan lyssna på. Så det blev en mysig kväll med gänget på Liseberg o vädret var härligt! En fin vårkväll!



Igår, fredag, var jag ledig från skolan o jag gjorde ABSOLUT INGENTING! lyssnade på musik hela dagen, lyckades faktiskt packa upp, kollade igenom lite bilder o sånt.. Allmänt bara svamlade runt i lägenheten. Vilken skön dag! Exakt vad jag behövde efter veckan som varit.

Det här med att packa upp var inte roligt, det kändes så definitivt, som ett avslut på mina fantastiska veckor i Australien. 

Idag då, lördag, har jag o Ulrica suttit och fixat med skoluppgifter. Så nu är vi äntligen klara med opponeringen av en annan grupps slutarbete, eftersom vi inte kunde medverka vid redovisningarna fick vi göra en skriftlig opponering/granskning. Vi har också förberett redovisningen av vårt slutarbete som vi ska ha på nu på onsdag. Känns verkligen skönt att allt börjar falla på plats. Sen lär det ju bli lite kompletteringar här o var men förhoppningsvis är det sista som behövs göras sen. Jag har även bokat tid med en lärare angående en uppgift som jag gjorde i Australien, vilket resulterade i att jag missade seminariet så nu får jag ett privat seminarium.

VET NI VAD?!
NU är det mindre än 2 veckor kvar tills jag får min examen och på måndag är det exakt två veckor tills min första arbetsdag som fysioterapeut! Känns otroligt skrämmande men samtidigt känner jag mig väldigt förväntansfull och jag tror det kommer bli jätte roligt. Utmanande men roligt!
Känns också overkligt att man snart är klar studierna och det livet och nu börjar ett nytt kapitel. Ett nytt steg in i vuxenlivet på nåt sätt. Samtidigt kommer jag sakna min klasskompisar något enormt och eftersom vi bor en bit ifrån varandra så kommer man inte kunna träffas lika ofta men jag har lovat mig själv att verkligen ta mig tid att åka ner o umgås med dom med jämna mellanrum och inte låta det rinna ut i sanden för det vill jag verkligen inte.

Men nu ska jag o Jakob ta en promenad upp till djurparken, båda har suttit inne hela dagen så jag känner att vi båda behöver lite frisk luft. Han kanske inte håller med men jag lyckades övertala honom iaf!

Ha en bra helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar