onsdag 18 maj 2016

Sjukling och sista veckan

Sista veckan är nu officiellt på G. Hänt en del sedan sist jag skrev men har bokstavligen INTE hunnit sätta mig vid datorn o skriva nåt.

Ska kort bara skriva mina planer för kommande dagar först o sen skriva några inlägg om dagarna som varit.

Ikväll åker jag o Victoria på vår roadtrip till The gold coast o sen vidare till Byron imorgon. Vi kommer hem på lördag och jag planerar som det ser ut nu att stanna på Australia zoo på lördag så jag får uppleva det också. Vill helst göra det på lördag så att jag har söndag och måndag att bara njuta av Noosa och allt vad det innebär innan jag åker hem. Så ser alltså min sista vecka ut.

Angående sista veckan på praktiken så i söndags på kvällen började halsen göra lite ont men jag försökte intala mig själv att inte bli sjuk men på måndag morgon vaknade jag kl.6 och kunde inte svälja, kan inte minnas att jag någonsin skulle haft så ont i halsen. Så det resulterade i att jag inte kunnat spendera mina sista dagar på praktiken tyvärr. Idag åkte jag in en timme på morgonen för att diskutera lite o få feedback från handledarna och bjuda på örfilarna som jag bakat igår kväll. Vi bestämde dock att vi skulle försöka träffas en snabbis innan jag o Victoria åker på tisdag så hoppas vi hinner det!

Angående mina örfilar som jag bakade igår så då dom var klara så la jag dom i vanliga plastpåsar på diskbänken. I morse då jag steg upp sen så hade vi haft besök av den jvla pungråttan aka "Philip" som Victoria döpt honom till. Han hade gnagt hål på två påsar och gnagat på 6 st bullar, ätit en avocado, några äpplen o några papaya frukter! Snacka om fräckhet, extremt irriterande men gud vad kul vi hade åt det iaf! Sånt här skulle aldrig hända hemma kan jag ju lugnt säga ^^ Man lär sig av sina misstag, dock har ingen någon aning om hur den kom in.. men vad har jag lärt mig, lämna inte fram mat på diskbänken i Australien! Men kollegorna tyckte om bullarna så det var ju kul iaf.

Så mina sjuka dagar har jag spenderat i soffan och skrivit på min uppgift till skolan som äntligen blev klar igår så nu behöver jag inte tänka mer på det. Jag har hunnit kolla på flera avsnitt Grey's anatomy och Game of thrones och om jag ska erkänna åkt runt lite med Victoria och legat på stranden lite. Tänkte att jag kan lika bra sova där som i sängen då det dessutom är varmare på stranden!

Men nu ska jag skriva lite inlägg bakåt i tiden och sen packa o göra i ordning tills Victoria kommer hem så vi kan åka så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar