onsdag 18 maj 2016

Fredagen den trettonde!

Började dagen med att åka ner till Mooloolaba med Victoria, Pete o Maude där dom skulle hålla i en föreläsning om tejpningar och braces (kommer inte på nåt ord på svenska) för 80 st läkare och vi skulle vara med och hjälpa till. Allt gick bra och det var väldigt roligt och lärorikt speciellt för mig som inte lärt mig nåt om tejpningar i skolan. Efteråt åkte vi tillbaka till Noosa för jag hade lovat att jobba fredag eftermiddag eftersom jag bett om ledigt den här veckan. Så jag o Kirra jobbade på till kl.5 och sen bytte vi om och körde ner till Noosa river där alla andra från praktiken väntade. Vi skulle ha en liten avskedsgrej för mig och Victoria. Så det blev en mysig kväll med vin, småplock och trevligt sällskap! vid 8 började folk dra sig hemåt, antingen var det hundar eller barn som de skulle hem till men jag, Victoria, Pete och Lisa (en receptionist från kliniken) åkte vidare till en bar i närheten, Village bicycle.

Där blev det en helkväll med Margarita och annat smått o gott. Då klockan var 23 lyckades jag äntligen övertala Pete o Victoria att vi skulle åka hem för jag skulle upp kl.5 dagen därpå eftersom jag skulle till Fraser Island men istället för hem så blev det tur till Hastings street. Då klockan slog 00:45 så bestämde jag mig för att ta en taxi hem själv så att jag skulle orka åka iväg till Fraser över helgen. Det blev en kort natt men jag lyckades ta mig upp vid 5. En otroligt rolig kväll men en väldigt lång dag! Trevlig överraskning man får då man stiger upp och samtidigt kommer Victoria hem! Kan ju säga att jag var väldigt glad att jag åkte hem då jag gjorde det!

Det var den fredagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar