onsdag 11 maj 2016

Ordbajs 11.05.2016

Idag var första dagen som jag haft kallt utanför praktiken, där fryser jag varje dag på grund av luftkonditioneringen, men idag då jag kom hem gick jag faktiskt o hämtade min hoodie! Sen hämtade jag till och med strumpor. Utanför praktiken har jag ALDRIG strumpor här, för det är helt enkelt för varmt, shorts o linne, THATS IT!
Men som alla säger så är vintern på kommande men jag hoppas den kan vänta i två veckor ännu så jag får njuta av värmen.

Enda jag gjort dom senaste dagarna förutom praktiken är att sitta framför datorn och fixat med massa saker som jag behövt göra. Fick en uppgift från Pete att leta fram massa fakta om fotledsstukningar och tejp för på fredag ska jag o Victoria åka ner till Mooloolaba med Pete o Maude där dom ska föreläsa om tejpningar till nya läkare. Så då ville Pete att jag skulle leta fram lite fakta som han kan använda på fredag. Tycker uppgiften har varit jätte jobbig för jag vet inte riktigt vad han vill ha och dessutom har han väldigt höga krav på saker o ting så man kan ju inte ta fram vad som helst, känner jag iaf. Nåja men nu känner jag mig klar med den uppgiften iaf så nu kan jag kryssa av den på min lista.

Kvar återstår nu då att skriva klart min reflektionsuppgift till skolan och det ska jag försöka göra imorgon och sen har jag o Ulrica saker att fixa med c-uppsatsen.

Det är helt otroligt hur omotiverad och ofokuserad jag blir då något närmar sig slutet. Igår var det exakt en månad kvar tills examen och då jag tänker på att jag ska hem för att gå i skolan 2,5 till så går jag nästan i taket. ORKAR VERKLIGEN INTE BRY MIG LÄNGRE!! Vill bara börja jobba!
Fick dessutom schemat för dom sista veckorna o självklart så är enda obligatoriska dagen samma dag som jag kommer hem o jag har varit i kontakt med lärarna så vi har kommit överens om att jag ska läsa några texter o delta i eftermiddagens föreläsning så slipper jag göra en extra inlämningsuppgift. MEN det här betyder att jag, efter att ha flygit i ca 26h ska åka från flygplatsen till skolan o vara i skolan till 16:15 åka hem o sova o sen stiga upp 5:30 nästa dag för att åka tillbaka till skolan. Kommer bli helt fantastiskt.....

Men nu ska jag inte tänka mera på det, kände bara att jag måste skriva av mig så nu då jag har gjort det så tänker jag fortsätta njuta av mina två sista veckor i Australien o allt det jobbiga med skolan tar vi tag i sen då jag landar i Göteborg 25 maj! :D

Nu ska jag sova, ska upp tidigt imorgon o gå på promenad i nationalparken. Soluppgångarna har varit helt fantastiska flera morgnar nu men jag har varit uppe o skrivit uppgifter på datorn så nu tänker jag inte gå miste om en fin soluppgång igen! Så upp med tuppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar