måndag 9 maj 2016

Mt Pomona och middag med cheferna

Fredag 6.5

Började morgonen som vanligt med att åka o paddla med Jenny på morgonen, så underbart vackert! Kan verkligen inte få nog av detta stället! 
Sen skyndade jag iväg till jobbet och körde två tuffa pilates klasser på raken. Då jag slutade vid 12 åkte jag hem och packade ihop en picknick med Jenny och då Victoria kom hem så åkte vi iväg till Mt Cooroora i Pomona för vi hade planerat en liten hike. Så först åt vi lunch nere i parken och sen började vandringen som ganska snabbt visade sig vara mer av en klättring! Stenarna var typ horisontella jämfört med en själv o man fick dra upp sig med en kedja ibland eller krama om träden för att inte falla. Så det var en spännande hike. Insåg ganska snabbt att skulle man falla skulle man antagligen dö för man skulle aldrig lyckas stanna och det var ju bara stenar. Väldigt roligt! 
Jag som trodde vi skulle på hike tog med både min systemkamera och min gopro så det blev lite utmaning att klättra då man skulle ha två händer tillgängliga. Vi mötte också en man i typ 60 års åldern som mer eller mindre sprang upp och efter en stund kom han SPRINGANDES ner också eller som han beskrev det "CONTROLLED FALLING" jag trodde först att han verkligen föll men tydligen inte. Han berättade att det tar honom ca 35 min upp o ner från parkeringen, vilket är sjukt snabbt. Vi kom enbart upp på ca 45min. 
Dom har tydligen en tävling också som kallas "King of the mountain" o då springer dom från byn o upp o ner på berget på ca 20-25 min! Jag förstår inte hur det är möjligt och tydligen har ingen heller dött, vilket jag också tycker är helt otroligt med tanke på hur det ser ut där. 
Nåja upp kom vi, gick omkring på toppen o tog lite bilder o bara njöt av utsikten och sen klättrade vi ner igen vilket gick lite smidigare men inte direkt mindre farligt. 

Sen åkte vi till en sjö "Lake Cootharaba" som ligger vid Boreen Point, där vi hade en till picknick. På vägen hem sen åkte vi förbi en lite marknad vi såg på vägen o så åkte vi lite andra vägar för att se om vi såg skymten av några kängurun och vi lyckades faktiskt se sammanlagt 8 kängurun! 

Sen blev det bråttom för vi skulle på middag kl.18 o vi kom hem lite efter 17 så det var bara att duscha o göra oss i ordning. Som tur var skulle Jenny iväg så hon körde oss på samma gång. Jag o Victoria hade blivit bjudna på middag av Maude, en av ägarna till praktiken o så kom den andra ägaren Pete och hans fru dit också. Så det var kul o träffa Maudes man o hennes 1 åriga son som var så otroligt gullig! Maten var helt underbar och vinet också, hennes man kan verkligen vin. Det var en väldigt lyckad kväll, god mat och trevligt sällskap! 
Det är så kul att kunna umgås med sina "chefer" på ett så avslappnat sätt. 

Vi kom hem en 22:30 tiden och då var det bara att slänga sig i sängen för det skulle bli tidig väckning på lördag. 

Bilder från Mt Cooroora 





















Lake Cootharaba at Boreen Point


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar