onsdag 4 maj 2016

Vad hände?!

Vart försvann dagarna?! Känns som att det varit mycket fast det samtidigt har varit lite lugnare. Men ska skriva lite vad jag sysslat med sedan sist iaf.

LÖRDAG OCH SÖNDAG
Lördag fick jag skjuts av Victoria o Ray till Mooloolaba där jag skulle träffa Cecilia, men det var först på senare på dagen så jag hoppade glatt av vid Sunshine Plaza vilket är typ Sunshine Coasts största shoppingcenter o eftersom jag knappt shoppat nåt hittills så gjorde jag det nu med gott samvete! Hittade förvånansvärt ganska mycket och det är ju så roligt då det är helt andra butiker än hemma. Jag o Cecilia hade planerat massor roligt för helgen, vi skulle bland annat åka till Mount coolum o vandra och  hänga på stranden men tyvärr var vädret katastrof, regnade nonstop så istället spenderade vi typ hela lördagen i shoppingcentret o sen på kvällen åkte vi till hennes en kompis o spenderade hela kvällen där, vilket var helt okej. Till söndag höll vi tummarna för bättre väder men vaknade av jämngrå himmel o regn så vi fick totalt strunta i våra planer. Så vi gjorde inget speciellt, på em tog jag bussen hem till Noosa och resten av kvällen blev en lugn kväll för min del med skypesamtal hem till familjen o Jakob.

MÅNDAG
På måndag vaknade jag till strålande sol så jag hoppade TYP ur sängen, åt frukost, packade väskan och cyklade iväg till stranden. Första timmen gick jag bara runt i lite butiker vid Hastings street som jag inte hunnit besöka men sen tog jag mitt pick o pack o la mig till rätta på stranden! Resten av dagen fram till ca halv 5 spenderade jag på stranden eller i havet. Hade en liten lunchpaus då jag gick därifrån men det var allt. Vattnet var helt underbart så kunde spendera en timme i sträck utan att bli kall! Som sagt, hela dagen låg jag på stranden, kom hem en 5 tiden o då blev det middag o sen umgicks jag o Victoria resten av kvällen. Så fast än helgen var otroligt seg med sitt otroligt dåliga väder så kändes allt det okej efter måndagens väder!

TISDAG OCH ONSDAG
Praktik 8-17. Dagarna går inte att jämföras med varandra, under denna praktik har jag två handledare som jag tror jag nämnt tidigare. Kirra har jag alla dagar utom onsdag för då är jag med Pete. Jag ser alltid fram emot onsdagarna, dom är jätte intensiva och tuffa och Pete är verkligen stenhård som handledare men oj vad jag lär mig mycket och dagarna går hur snabbt som helst. Med Kirra hänger jag mest bara med och sitter bredvid medan hon behandlar sina patienter vilket gör dagarna så otroligt långa. Men så ser det bara ut en vecka till o min sista vecka så är jag med Pete hela veckan och vad jag längtar!
Förutom praktiken så har jag hunnit skriva på min uppgift till skolan så nu är jag på gång iaf vilket känns skönt! Idag då jag kom hem efter jobbet, då jag skulle byta om fick jag ett ryck så jag bytte snabbt om till träningskläder och for iväg på en löptur. Att har turen att bo där jag bor nu är helt fantastiskt, en liten bit från huset börjar en park med strandpromenad som går längs med floden, älskar att promenera och springa där, speciellt på morgonen vid soluppgången och på kvällarna vid solnedgången! Magiska stunder som jag verkligen vill försöka uppleva mer nu dom sista veckorna!

Ikväll har jag också tittat på första avsnittet av nya säsongen av Game of thrones! Men nu ska jag förbereda mig för sängen och lite sånt för imorgon blir det tidig väckning, ska åka till nationalparken med Jenny 5:30 o ta en morgonpromenad innan jobbet! Ska bli härligt, hoppas på klar himmel så man får uppleva en härlig soluppgång!

God natt och kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar