måndag 9 maj 2016

Boot camp, jetski, stranden o Pizza

Lördag 7.5

Alarmet gick av 4:45 och då var det bara att stiga upp och cyklar iväg till Maude för jag o Victoria skulle åka med henne på Boot camp på stranden vid Sunshine beach. Efter fredagskvällens alla vinglas så kändes det mindre bra att åka iväg på bootcamp, kände mig ärligt talat lite rädd! Men det gick bra och vilken magisk upplevelse att få träna barfota på stranden och se en sån otroligt vacker soluppgång. I slutet låg vi alla i armkrok vid vattnet och gjorde situps och med jämna mellanrum kom vågorna o sköljde över en. Sen fick alla bilda en tunnel (bild 2) som man skulle krypa igenom och samma där med vågorna, själv missade jag då vågen kom och fick mig en rejäl dusch! Efteråt var man helt underbart genomvåt och sandig överallt och då menar jag verkligen ÖVERALLT! Sen blev det en lätt frukost o kaffe till dom andra och cyklade jag o Victoria hem o skulle ta varsin powernap så vi skulle orka hitta på nåt på dagen sen. 



Vi hann bara säga "gonatt" o 5 min senare får vi varsitt meddelande från Pete (vår chef) att han skall ut med jetskin och om vi vill hänga med. SJÄLVKLART! Han skulle komma 10:30 så vi bestämde oss för att vila till kl.10 (klockan var då 9:30). 9:45 skickar han att han kommer nu istället så då fick vi flyga upp, byta om o fixa lite saker o så åkte vi iväg. 
Under mina resor som jag tidigare har gjort har jag ändå hunnit med en del "häftiga" och minnesvärda saker men det här är absolut top 3. Går inte att beskriva vilken härlig känsla det var och vilket adrenalin. Vi hoppade och "surfade" på vågorna vilket var helt otroligt. Det var så kul att få åka med någon som känner vattnet o vågorna lika bra som jag typ känner platt mark! Han visste exakt hur han skulle köra, gasa, bromsa osv. Så vi åkte omkring i typ 1,5h o vi var också över till North shore som är på andra sidan Noosa river. 
Där gick vi omkring en stund och fick se hundratals små blåa krabbor som kröp omkring på stranden, man såg blåa fläckar här och där, väldigt häftigt! 
Sen visade Pete oss hur vi skulle "drifta" i havet, alltså åka med strömmen. Så vi bara la oss på rygg och flöt iväg och fort gick det, väldigt skönt o häftig känsla. Sen åkte vi tillbaka och aah vet inte vad jag ska säga, går tyvärr inte att beskriva och att dessutom få se Noosa från havet, vilket upplevelse! Jag o Victoria kunde inte få nog av hur vackert allting var. Kan säga att jag är evigt tacksam för att Pete tog sig tid och tog med oss ut på jetskin. En upplevelse jag aldrig kommer glömma och att dessutom ha film o fotobevis från detta är bara för bra för att vara sant. Gopron är absolut bästa köpet för denna resa! 

Då vi kom hem var klockan bara 12 så vi åt lunch o sen fixade jag lite ärenden o sen cyklade jag iväg till stranden själv för Victoria skulle vila. Själv kunde jag inte tänka mig det då det var strålande sol ute, går liksom emot allt jag står för! Vila kan jag göra sen. Så spenderade eftermiddagen på stranden och sen stannade jag kvar för att se solnedgången vilket var helt underbart. Det är så otroligt vackert här.

Efter att solen gått ner var klockan bara 17:30 (jaa det är höst här så solen går ner väldigt tidigt och det är tråkigt så därför får man passa på att vara ute då det är ljust). Jag cyklade hem o såg fram emot en varm o skön dusch o att inte göra något mer på kvällen o gå o sova tidigt. Men då jag kom hem så skulle Jenny o David iväg och dom hade inte gjort middag så jag o Victoria bestämde att gå ut o äta. Så vi gick till ett italienskt ställe och beställde varsin pizza och vitlöksbröd till förrätt för vi var så hungriga! 

Jag hade egentligen bestämt att jag skulle åka till Australian Zoo på söndag men efter fredagens och lördagens aktiviteter så var jag totalt 100% slut så jag bestämde att stanna hem o ta det lugnt, vilket visade sig vara ett bra val! 

Bilder från vår tur med Pete och hans jetski




























Sista bilden togs innan äventyret. 
Blev väldigt många bilder från vår tur med jetskin nu så bilderna från stranden får ni se i ett annat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar