torsdag 7 april 2016

Tankar inför resan

I övermorgon är jag påväg, första stop Göteborg, där jag o Jakob kommer sova natten mellan lör o sön då mitt flyg  går 9:35 från Landvetter och vågar inte chansa med tågen. Börjar bli klar med packningen, det finns alltid något till man kommer på, men har packat ner det viktigaste i alla fall.

Nervositeten börjar dyka upp ibland och det känns så overkligt att jag faktiskt snart åker. Australien har alltid varit en dröm, men en väldigt avlägsen dröm och om fyra dagar kommer jag faktiskt vara där och dessutom stanna där i sex veckor. Jag är så förväntansfull som någon bara kan vara. Känns så spännande och nervöst att verkligen åka själv, visst åkte jag själv till USA men då hade jag i alla fall en organisation bakom mig och en värd familj som jag hade haft kontakt med i någon månad så hade trots allt en trygghet då jag väl kom fram. Nu ska jag bo hos ett par som jag knappt pratat med och en annan student som jag bara vet heter Victoria. Angående praktikplatsen så har jag inga som helst aningar om någonting. På ett sätt är allt det här ganska skönt för man har inga förutfattade meningar eller fördomar om något samtidigt som ovissheten gör hela situationen en aning nervös.

Då jag åkte till USA så hade man ändå en bild av landet utifrån filmer och serier som man sett, vilket gjorde att man visste lite vad man skulle förvänta sig men den här gången har jag ingen aning vad jag ska förvänta mig, varken av landet, människorna, kulturen och språket. Visst pratar dom engelska men deras engelska är ju ganska annorlunda jämfört med både amerikanska och brittiska så dom här veckorna lär bli en väldig utmaning språkmässigt också.

Detta kommer bli sex otroliga veckor som jag kommer ha med mig resten av livet och jag kommer att utnyttja dom och njuta av dom till fullo!

HELLO AUSTRALIA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar