fredag 15 april 2016

Paddling i soluppgången

Steg upp kl.5 för att åka på paddeltur med Jenny o David, var lite orolig för hur det skulle gå, jag är verkligen ingen morgonmänniska och aktiviteter på morgonen har aldrig fungerat för mig men förvånansvärt gick det jätte bra! Lite småkyligt till en början o sen i slutet då vi hade motvind men annars var det lagom varmt, i värst fall kunde man värma händerna i vattnet, blev alltid lika förvånad då man stoppade händerna i vattnet hur varmt det var. Jenny sa att det brukar vara mellan 25-27 grader i vattnet, inte mig emot! Jag åkte i en dubbel med Jenny o David hade en singel. Det var inte vanliga kajaker som jag är van vid utan det såg ut såhär:
Lånat bild från google

Så fast jag paddlat förut så ville Jenny jag skulle åka med henne för dessa är inte alls lika stabila som en vanlig kajak, vilket stämde och då var dessutom dubbeln som vi hade mer stabil än en singel.. Men det gick iaf bra, blev inget morgondopp. Solen var påväg att gå upp när vi åkte iväg o efter en stund då vi kommit runt en ö fick vi se en av de vackraste soluppgångarna jag någonsin sett! Tyvärr hade jag inte med någon kamera, vågade inte riskera ifall man skulle ramlat i.. Men ska köpa en gopro så nästa gång har jag kamera! 

Det var så lugnt o skönt att va ute på floden och lite djurliv lyckades vi också se. Kom en ankfamilj med 8 som ankungar mot oss vid ett tillfälle, vi såg en stingrocka där vattnet var väldigt grunt och höjdpunkten var definitivt att få se två kängurun som stod på strandkanten!! Helt otroligt alltså! Vi var ute i 1,5h så lär har träningsvärk dom kommande dagarna. 

Det var en otroligt rolig och härlig upplevelse och fantastiskt sätt att börja dagen på så det här gör jag definitivt om! Dom var imponerad att jag kom med redan första fredagen, men eftersom jag bara är här 6 veckor så vill jag ju passa på! 

Men nu ska jag vila lite och ta det lugnt och sen åka till Hasting street, shoppinggatan i Noosa. För idag ska det inhandlas en GoPro. Jakob har länge funderat på att köpa en ny och eftersom den är bra mycket billigare här så tänkte jag passa på! 

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar