torsdag 14 april 2016

Cykla i Noosa

Ingen bra första upplevelse, vet inte var jag ska börja.. För det första är det värsta hightech moutainbike cykeln jag får låna o idag då jag skulle åka iväg så va sitsen ALLDELES för hög och det kunde jag ändra själv förutom att den satt som sten så efter att ha letat som en galning i garaget efter något att ta till hjälp hittade jag en stor skiftnyckel som jag kunde använda som hammare för att öppna den, vilket lyckades! Sen var jag iväg, i vänstertrafik!!!!! Fyy faan, jag tror det är lättare att köra bil i vänstertrafik än att försöka anpassa mig med cykeln. Under alla min år har jag lärt mig att först kolla till vänster o sen höger, gör det här och du blir påkörd så vet inte hur många  gånger jag hade hjärtat i halsgropen idag och då cyklade jag verkligen försiktigt.. Är man inte van o cykla på en MTB så är dom fan inte bekväma alltså. Usch vad jag hade ont i ryggen o rumpan efter allt det här.. Då jag skulle växla så började cykeln att hacka som aldrig förr så jag växlade tillbaka och prövade inte fler gånger, fick veta att jag måste trampa samtidigt, vilket jag tyckte att jag gjorde men tydligen inte..

Så målet med min cykeltur var idag ett shoppingcenter ca 3 km från oss, väl framme hade jag så varmt, var bara allmänt uppgiven på trafiken o cykeln. Sen var shoppingcentret inget att hänga i julgranen så det var lite tråkigt, kan ju dock ha att göra med min mindre positiva attityd då jag kom dit så ska nog ge det ett till försök nån annan gång. Hittade i alla fall två solglasögon, ett par med extra skydd för UV strålning, perfekt för stranden så dom o ett par till fick komma med hem..

Då jag kom hem var klockan 15 och jag hade inte ätit lunch, hade haft en väldigt plågsam cykelupplevelse så jag var minst sagt uppgiven.. Kändes skönt att kunna prata lite med Jakob då som äntligen hade vaknat :)

Ikväll har vi ätit middag med familjen som vanligt o så har jag o Victoria suttit o lärt känna varandra lite bättre. Vi verkar komma bra överens så det är kul! Hon hade också med sig en hälsning från kliniken att jag gärna fick komma med på middag imorgon. Någon som ska sluta så det är en liten avskedsmiddag. Så det var jätte kul så då får jag träffa gänget imorgon redan! Ett moment mindre att vara nervös för inför måndagen.

Men nu ska jag försöka sova för imorgon blir det tidig väckning, ska upp med David o Jenny o paddla kajak 5:45! Så jag håller alla tummar och tår att det är sol imorgon så jag får se soluppgången!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar