måndag 18 april 2016

My first weekend in Noosa and my 25th birthday!

På lördag skulle jag o Victoria egentligen åkt jetski med Pete, vår handledare men det var ganska så stora vågor, inte optimalt för jetski men däremot grymt för surfing så Pete åkte o surfade o vi sköt upp jetski. Jag o Victoria tog istället cyklarna till stranden o tog en promenad i nationalparken, mot Alexandria Bay som är en nudiststrand, sen vidare till Sunshine beach. Sammanlagt blev det ca 10km o vi tog lite pauser så vi var ute i sammanlagt 3h och ingen av oss hade solkräm så kan lugnt säga att jag fick min första bränna, men det kunde verkligen ha varit värre, som tur är går man ganska mycket bland träd så solen lyser inte direkt på en! Men helt magiska stränder alltså och vilka vågor! Då vi kom hem åkte Victoria till sin kille i Mooloolaba och jag tog det lugnt resten av dagen o åkte på lite shopping med Jenny och på kvällen blev det middag, film o popcorn med Jenny o David. Vi såg på "The revenant", en väldigt bra film men tyvärr inte så bra som jag hade föreställt mig men behöver nog se den en gång till med Jakob då jag kommer hem. 

På söndag aka min 25 årsdag så hade jag bestämt mig för att sova ut, för dom väntade dåligt väder, Victoria va borta o Jenny skulle bort på morgonen. Men 8:30 kommer David o väcker mig o frågar om jag vill åka med Jenny o hennes vänninor på stand up paddling! ÅH så roligt tänkte jag, så jag hade 5 min på mig så skulle han köra ner mig till stranden för dom väntade på mig! Det var första gången så jag var väldigt nervös, trodde det skulle va jätte svårt att hålla balansen, men började först på knäna o sen steg jag upp och jag lyckades hålla mig stående hela tiden! Så vi åkte ut på floden och paddla omkring i 1-1,5h o jag föll aldrig, så lite stolt e jag faktiskt! Så det ska jag definitivt göra igen :) Enda bilden blev en bild på Jenny o hennes vänninor o lilla jag i bakgrunden på knäna. Glömde helt bort att be David ta en bild!



Efteråt åkte vi hem o jag åt frukost o sen begav jag mig iväg till stranden. Hade haft kontakt med Cecilia på fm, en tjejkompis som jag spelade fotboll tillsammans med. Visste att hon varit i Australien men trodde att hon åkt hem men så plötsligt hörde hon av sig o skulle komma till Noosa en sväng på dagen, så vi träffades och hade nåt att dricka o nåt smått att äta så var verkligen jätte kul att träffas med tanke på att vi inte träffats på 8-9 år o nu träffas vi i Australien, världen är lite! 

Efter träffen med Cecilia spenderande jag någon timme till på stranden o passade på att bada lite också. På kvällen åkte jag, Jenny o David ut o åt middag på en thailändsk restaurang, där det var såååå bra mat! Efter middagen skypade jag med mamma o pappa o sen med Jakob så det var ett perfekt avslut på min födelsedag! 

Men idag, måndag 18/4. Eftersom Victoria var borta igår kväll så beslöt Jenny att vi skulle äta födelsedagsmiddag hemma ikväll vilket vi gjorde o efteråt hade Jenny gjort en födelsedagskaka till mig med ljus o allt! :) Lammkött som kokat i flera flera timmar, så himla gott o sen morotskaka!







Så sammanfattningsvis så har det varit en bra helg, hunnit med ganska mycket! Verkligen kul att få fira sin födelsedag, var lite osäker hur dagen skulle bli :) Men nu är det läggdags, alla i detta hus är väldigt morgonaktiva människor, eftersom solen går ner redan halv 6 o då kommer man hem från jobbet så alla brukar motionera på morgonen istället så ska verkligen försöka mig på det medans jag är här, eftersom jag bara har ca 5 med cykel till praktikplatsen! Så imorgon bitti blir det promenad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar