onsdag 13 april 2016

Min första dag

Min andra morgon här nu o hade alarm på 8, allt för att få dygnet på rätt, blev som jag tidigare nämnt en lång natt, natten innan, 12h så var inte så värst trött igår då jag skulle lägga mig.. 

Men nu till min första dag här, blev ju som sagt väckt vid 11 igår, vilket var väldigt tur! Gick upp o åt lite frukost, sen tog min värdmamma Jenny mig på en liten åktur för o visa området och staden, hon visade mig lite shoppingställen, matbutiker, åkte förbi Crossfit Noosa ifall jag skulle ta o besöka stället då jag ändå är här! Vi åkte också till en utsiktpunkt, så otroligt vackert! Vi åkte ner till stranden  och där tog vi en långpromenad i Noosas nationalpark där vi såg en riktig och vild koala!! Höjdpunkten på dagen, haha! Hade ju hoppats att jag skulle få se en vid nåt tillfälle under mina sex veckor här så att få se en på min första dag var inte så dåligt! Vi såg också massa havssköldpaddor och färggranna fåglar! 

På vägen hem sen åkte vi o handlade och jag kunde köpa schampo o sånt. Fixade också ett telefonkort så att jag har ett australiensiskt nr och internet på mobilen, som är väldigt bra! 

Då vi kom hem gjorde Jenny mat och jag fick träffa Victoria, en till tjej som bor här. Hon praktiserar på samma klinik som jag ska börja på nästa vecka. Hon är från Skottland men studerar i Amsterdam. Hon verkar också jätte trevlig så det är kul, kanske man kan hitta på lite saker tillsammans, hon har dock varit här redan 10 veckor så hon har sett och gjort en del redan och hon kommer åka två dagar innan mig så har sällskap här hela vistelsen vilket känns jätte kul! Så vi åt middag igår allihopa och sen umgicks vi lite framför tvn. Har ju en värdpappa David, som också verkar trevlig, lite skämtsam typ så kanske tar nån tid innan man vänjer sig, svårt o veta när han skämtar eller inte. Igår fick jag åtminstone prova något Australiensiskt, han jämförde det med nutella och sa att det inte är gjort på nötter så det är ju perfekt eftersom jag inte kan äta det. Så fick prova det på en liten brödbit och så mycket kan jag säga. DET VAR INTE NUTELLA! Det var verkligen inte gott alls. Han brukar skämta med alla studenter som bor här så att dom ska smaka.. väldigt speciellt, men han berättade att dom är uppväxta med det sen barn så dom äter det och tycker det är gott! 

Måste också nämna vad han berättade igår, (detta har hänt), efter att jag kommit på måndag kväll och gott o lagt mig så hade han somnat på soffan och mitt i allt hörde han något i köket och gick upp för att kolla vad det var, då hade en PUNGRÅTTA tagit sig in i köket och åt upp både äpplen och bröd som låg på bänken, då David kom blev den förstås skrämd och sprang ut! Så vi bestämde att vi har dörrarna stängda för o undvika besök ^^ Lite paranoid blev man ju inatt då man var uppe på toaletten ;P

Tog tyvärr inga bilder idag, ville bara njuta av tillvaron, men jag lär nog hinna ta bilder så don't worry! Men en bra första dag och idag så jobbar alla så tänkte ta mig en cykeltur eller promenad för o upptäcka stället själv lite, så att man börjar hitta runt själv. Men nu ska jag käka frukost! 

KRAM 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar