tisdag 12 april 2016

Flygresan

Tänkte jag skulle skriva lite om den långa resan :) Min första dag här får ett eget inlägg lite senare.

Resan började jobbigt för o säga det enkelt! Hatar verkligen o säga hejdå och i söndags var inget undantag. FY FAN vad jobbigt det var! Men efter många tårar kom jag mig iväg och hoppade på bussen till flygplatsen i Göteborg och där började äventyret på riktigt för då var jag på egen hand. Men allt gick väldigt smidigt, flyget till Köpenhamn tog 35 o där hann jag tralla runt lite, unnade mig sushi till lunch.

Vid gaten då vi skulle åka till Singapore, blev jag uppkallad till disken, dom ville bara kolla om jag hade visum och om jag flög själv för i så fall kunde de byta plats för flyget var väldigt tomt. Lyckades få plats vid gången och hade en tom plats bredvid mig så de blev riktigt bra, hade dock en som satt bakom mig så kunde inte fälla ner sätet men men.. Inte så jätte motiverande att höra i högtalaren då vi lyfter att beräknad flygtid är 11h 45min men tiden gick förvånansvärt snabbt, slumrade till ibland men lyckades tyvärr inte sova ordentligt. Kollade två filmer: The danish girl och In the hart of the sea, mycket bra filmer både och. Kollade några avsnitt av olika serier, tråkigt då dom bara hade ett avsnitt per serie men men.. Vi fick både lunch/middag o frukost eftersom vi var framme 6:30 lokal tid. Plus mellanmål, dessutom kom dom o erbjud glas med vatten eller juice nästan varje halv timme så det var grymt bra. Fick också en ganska stor kudde, stor filt, ett par strumpor, tandborste och tandkräm. Dom delade också ut heta o våta små handdukar vid två tillfällen, otroligt skönt att "torka" av ansiktet och händerna, uppfriskande på något sätt. Väl framme i Singapore var jag väldigt trött, hade som sagt inte lyckades sova utan slumrat till lite lätt några gånger o men eftersom jag vill försöka få dygnet på rätt så fort som möjligt så visste jag att måste försöka hålla mig vaken så jag kan sova då jag kommer till Noosa.. Så gick o köpte ett reservbatteri till Kameran, sedan letade jag upp massagestolarna som jag hört om, satt där en bra stund och sen åt jag lite mellanmål som jag själv tagit med och löste sudoku fram tills vi skulle gå ombord planet.

Flyget till Brisbane tog 8h o servicen var lika bra som tidigare så tiden gick väldigt fort, kollade lite serier, slumrade till ibland och åt mat! Väl framme i Brisbane gick allt jätte smidigt, hade fyllt i en lapp på planet där jag berättade att jag hade med lite godis o värkmedicin o halstabletter. Men allt gick super smidigt och snabbt, behövde inte öppna väskan eller nåt utan fick bara berätta o så fick en hund komma o nosa på allt så från att vi steg av planet kl.20 så tog det 20 min tills jag var ute o stod i busskön som skulle ta mig till Noosa.

Bussresan gick också väldigt smidigt, var framme hos familjen vid 22;30 lokal tid. Pratade lite kort bara o så fick jag gå o lägga mig. Så gick o la mig lite över 11 o vaknade upp 3 ggr på morgonen men somnade om varje gång. Slutligen kom Jenny, min värdmamma, o väckte mig vid 11 :D Så Fick en ordentlig natt iaf, så förhoppningsvis har det underlättat att få dygnet på rätt.

Så överlag har resan gått över förväntan, inget krångel överhuvudtaget!


Stora plan är nice, 9 platser på bredden, 3+3+3. Stort och luftigt till tak också! Det här var planet från Köpenhamn till Singapore, Singapore airlines. Åkte med samma bolag till Brisbane också men då i ett lite mindre plan. 


Gratis massagestolar för fötterna på Singapore flygplats. Stor tumme upp, kändes extra skönt efter att ha suttit 12 i ett plan. Dock kändes det som att dom här stolarna inte är gjorda för personer med stora o breda fötter eller stora vader. Till och med jag fick ont ibland och kunde inte sitta där allt för länge och jag har ju inte såå stora fötter och vader. Men perfekt att få igång cirkulationen efter en flygresa iaf! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar