fredag 22 april 2016

Första veckan

Första veckan på praktiken är avklarad och det har väl gott bra! Det är verkligen stor skillnad på hur dom arbetar här jämfört med Sverige, så den här veckan har mycket gott ut på att vänja sig vid deras sätt, börjat lära mig att skriva journaler på deras sätt, engelska och tusentals förtkortningar! Mitt schema tycker jag verkligen om eftersom jag slutade kl.12 idag, fantastiskt att få åka hem då det ännu är varmt o  solen lyser så i em har jag legat i solen och bara njutit, svettats som en liten gris men njutit! Började morgonen med paddling med Jenny och David, lika härligt som sist och idag hade jag med kameran, dock svårt att få bra bilder men får ladda upp lite i helgen om jag hinner. Sen fick jag skynda mig till jobbet där jag skulle pröva på medicinsk pilates då min handledare hade två pass i rad alltså sammanlagt 2h. Mycket tyngre än vad jag trodde och dessutom paddlat i 1,5h innan så kroppen var ganska så mör efteråt men hade åtminstone fått dagens motion och träning!

Annars har det varit en lugn kväll, tog en liten tupplur på eftermiddagen o sen blev det mat och film. Jag o David satt o jämförde Finland och Australien, på alla sätt o vis. Det är helt otroligt sjukt hur stort det här landet är alltså! Det går inte att föreställa sig så det var väldigt intressant. Sen då Jenny o Victoria kom hem såg vi på Point break.

Victoria var faktiskt o hämtade en bil till oss tills imorgon för vi ska då på utflykt, vet bara ungefär vart vi ska åka och kan inte namnen på alla ställen så jag låter bli att skriva hit dom, jag skriver in det vid senare tillfälle. Men det blir iaf, köra längs med kusten, strand, nationalparker, vandring typ lite sånt! Kommer bli en bra dag!

Så nu måste jag sova så att jag orkar upp imorgon, vi ska försöka komma iväg någon gång också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar