måndag 25 april 2016

Vart tog helgen vägen?

Jag o Victoria hade som sagt lånat hennes killes bil i lördas. Vi kom iväg vid halv 9 o styrde bilen söderut längs med kusten, helt otroligt hur vackert det det här området är alltså! Förstår verkligen att Victoria vill flytta hit, men det är bra för mig, någon att komma o hälsa på! 

Efter flera stop längs med vägen för att ta bilder samt kolla på google maps då vi insett att vi åkt fel så kom vi fram till Kondalilla falls national park, som är ett ställe inåt i landet. Tog våra grejer, kameran och gopron, smarta tjejer skulle ha tagit vatten med äh! Gick på hike i skogen o tog massa bilder, hittade ett ställe där man kunde bada, en liten vattenhåla mitt inne i skogen med klippor runt omkring så man kunde hoppa ifrån. Jag passade på att bada men Victoria avstod och tog bilder istället ;P Jag hittade ett rep i ett träd som man kunde använda för att svinga sig i vattnet, hur kul som helst så det prövade jag en par gånger! Efteråt fortsatte vi vår hike så gick omkring där i några timmar. Sen var vi båda så otroligt hungriga så vi fick typ skynda oss till bilen för att köra till närmaste "by" för att hitta ett matställe. 

Vi kom till Monteville där vi åt lunch, hade tyvärr lite otur med restaurangen så vi var inte på så jätte bra humör. Efter lunch gick vi omkring lite o kollade i butikerna men sen kände vi båda att det var dags att komma oss iväg till kusten igen! Så med lite nödvändig assist från google maps så kom vi fram till Mooloolaba. Gick till stranden för att njuta av solens sista timmar, fick se några tävlingar i livräddning, en sport som är otroligt stor i Australien. 
Strax innan solnedgång försvann solen bakom molnen så vi bestämde oss för att åka norrut, hem mot Noosa. Lyckades faktiskt se en magisk solnedgång från bilen så det var ju trevligt. 
Väl hemma i Noosa slängde vi snabbt i oss lite mat och bytte om o sen åkte vi på bio Zootopia, vilken rolig film! Jag o Victoria satt o skrattade hur mycket som helst, vi har tydligen ganska samma humor. Tror att resten av besökarna till slut började skratta mer åt oss än åt filmen! 

Efter filmen stannade vi på ett ställe för att ta en drink, en rolig lite bar som heter Village bicyclist, ett litet hipp roligt ställe med massa gamla cyklar överallt och lite random olika sittmöblemang. Trevligt ställe iaf. 

Då vi kom hem vid halv 10 tiden var vi så trötta så vi gick o la oss direkt typ! Ska ladda upp lite bilder från lördagen men eftersom internet är så långsamt då det kommer till uppladdning av bilder så tar jag o skriver några inlägg först innan jag laddar upp bilderna :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar