måndag 26 januari 2015

Wekend i Stockholm

Min underbara Jakob fyllde 25 år i lördas, så nu är han en stooor pojke. Jag hade sedan några månader tillbaka bokat in en överraskningshelg i Stockholm. Så efter mycket planering o lite hemligheter träffades vi på Skövde tågstation efter att han slutat jobbet. Där fick han reda på att vi skulle åka tåg till Sthlm. Jag hade då åkt hem efter skolan o packat till både han o mig. Jag var även o köpte lite "middag" till oss (Subway) att äta på tåget iom att vi skulle vara framme först vid 19. Efter "middagen" fick han en liten prinsessbakelse med siffrorna 25 på som jag beställt.
Tågresan gick bra o väl framme gick vi till vårt hotell som jag fyndat. Utmärkt läge bredvid Drottninggatan, nästan i Vasastan. Men vi var så trötta då vi kom dit så vi gick bara o köpte varsin sallad o åt på rummet, kolla film o sen gick vi o la oss.

På lördag började vi dagen med hotellfrukost, (Det absolut bästa med att sova på hotell). Dessutom väldigt bra frukost. Efteråt gick vi iväg till Östermalm, på jakt efter Tössebageriets Semlewrap! Denna nyhet lär ju ingen ha missat så vi kände ett starkt behov att passa på då vi var där. Då vi väl kom fram kom vi inte ens in i bageriet p.g.a den långa kön. Fick nr lapp 57 o det var nr 30 som betjänades :D Efter några minuter kom vi åtminstone in o då gick det relativt snabbt. Sammanfattningsvis var väl Semlewrapsen goda, i min smak lite för mycket mandelmassa o grädde så det blev lite för sött men det var en rolig grej o pröva! 
Efteråt gick vi till Saluhallen, såå mysigt o massa gott, dessutom fyllde den 125 år! Klockan tickade på så vi gick iväg mot gamla stan o hittade ett mysigt cafe där det blev lite god soppa till lunch. Efteråt promenerade vi upp längs Drottninggatan ända till vårt hotell där vi slappade lite o gjorde oss färdig för Jakobs födelsedagsmiddag. Hade bokat bord en vecka tidigare så jag hoppades verkligen det skulle vara en bra restaurang o vi blev minsann inte missnöjda! Kan inte komma ihåg när jag skulle ha ätit sån god mat senast. Restaurangmat är väl inte något som hör till våra dagliga budget så vi passade verkligen på den här gången o det var värt varje krona! 
Klockan 20 kom vi tillbaka till hotellet o då var det bara o ta varsin powernap för kl.00 skulle vi åka iväg till Tele 2 Arena på Jakobs huvudsakliga present, nämligen MMA-galan. Så där spenderade vi nattens timmar, grym stämning o en oförglömlig upplevelse. Detta gör jag gärna igen! Väl tillbaka på hotellet var klockan 4:30 så då var det bara godnatt, sova fram till 9:30 o sen upp o käka frukost. 

Jag hade pratat med hotellet innan så vi fick checka ut 14 istället för 12 så då hann vi tag det lugnt fram till att vårt tåg skulle åka 15:24. 

Summering av helgen: Helt fantastiskt roligt, mysigt och spännande. I och med att vi inte åker iväg så ofta på såna här saker gör att man uppskattar det desto mera då man väl kommer iväg! Dessutom är det så otroligt skönt att verkligen bara kunna stänga av alla tankar på skola, jobb o vardagen o bara njuta av nuet!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar