måndag 27 oktober 2014

Vintertid o mörker

Finns ju både för- o nackdelar med detta. Det är ju trevligt att det är lite ljusare då tåget rullar in i Göteborg om morgonen samtidigt är det väldigt drygt att det nu blir mörkt så fort på kvällarna istället. Kom hem halv 5 idag o jag var helt inställd på att klockan var halv 6, för så mörkt var det halv 6 förra veckan o jag kände igen det iom att jag kom hem den tiden varje dag förra veckan..

Men idag då, så slutade vi redan 12 för omväxlingsskull, så efter det har jag hunnit massera 1h, sen blev det gympass innan jag gick hem o nu är klockan bara 17:45 o jag känner att jag hunnit med en del idag så nu kan jag plugga i lugn o ro några timmar o sen göra nåt annat :) Det är inte varje dag man kan det.

Samtidigt som det börjar bli mörkare tider o vi har dragit tillbaka klockan så närmar sig oktober sitt slut men här fortsätter värmen.. Visst är det höst med både regn o blåst men  med 10-13 grader känns en efterlängtad vinter väääldigt långt borta och det verkar inte ändras dom kommande veckorna heller.

Men nu ska jag slänga mig in i ortopedins värld några timmar o hoppas jag kommer ut därifrån snäppet smartare ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar