onsdag 29 oktober 2014

MUMIN!!

För en tid sen såg jag en liten butik mitt i Göteborg som verkade ha lite mumingrejer och nu då Jakobs syster har fått bebis tänkte jag göra ett försök o se om dom hade nåt gulligt till en liten tjej. Fick världens chock då jag kom in o märkte hur stor butiken var, den såg ju så liten ut utifrån. Men den fortsatte bara längre och längre in. Jag har aldrig sett så mycket mumin saker i hela mitt liv. Där fanns verkligen ALLT! Jag pratade med hon som ägde butiken o hon berättade att folk från Helsingfors brukar komma till hennes butik, för att dom hittar saker hos henne som dom inte hittar i Finland. Ganska lustigt. Men jag lyckades hitta en gullig lite Lilla My body som dessutom var på 50% för mumin "märket" är ju i största allmänhet dyrt men jag trodde faktiskt det skulle va mycket dyrare här men nope, förvånansvärt billigt faktiskt. Fick dessutom ta massa bilder från butiken o nu har jag dessutom inte tagit bilder från hela stället så det fanns mer ;) Känns så kul att det finns en sån butik i Göteborg, då kan jag åka dit då jag känner att jag behöver få min dos av Finland. 

Här kommer lite bilder som sagt. Några är lite suddiga, det var ju inte det optimala ljuset direkt. 











1 kommentar:

  1. Wau nu förstår jag att du varit i "mumin heaven" idag. jösses aldrig sett så mycket mumin på samma gång

    SvaraRadera