torsdag 28 augusti 2014

Vecka 1

Första skolveckan är förbi o det har varit en mjuk start med bara 3 skoldagar. Kursen för tillfället är Neurologi så vi får lära oss om olika neurologiska sjukdomar o skador såsom Stroke, MS, Parkinsons, Demens m.m. Mycket som skall in på dessa två veckor, men det är så otroligt intressant o kul så det underlättar mycket! Idag åkte jag hem tidigare, lyckades bli förkyld imorgon, helt oväntat o pang på! Hoppas det går över lika fort som det kom för jag har inte tid att bli sjuk.. Men är ledig imorgon så då är det vila o plugg som gäller!

Igår var jag ledig o hade tillgång till Adams bil hela dagen för han är bortrest så passade på att skriva en lista på allt som vi tänkt skaffa den senaste tiden men som krävs att vi åker till Skövde så igår blev det en heldag i Skövde. Köpte lite nödvändigheter + en grön stor växt till vardagsrummet som vi länge velat ha! Köpte även en självbevattningskruka så ska plantera om den idag. Efteråt åkte jag ut till Tranum för att plocka lite äpplen så att jag kan göra mos, men kom idag på att vår frys är överfull så hade inte riktigt tänkt igenom det här men det löser sig :) På kvällen sen slog förkylningen till som en käftsmäll så då var det bara soffan som gällde för resten av kvällen, aldrig varit med om att det gått så fort. Ingen förvarning som ont i halsen utan allt verkligen på en gång..

I helgen har dom matfestivalen i Skövde så bara jag mår bättre så tänkte vi åka dit o kollar vad dom har att erbjuda det här året :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar