måndag 4 november 2013

Stor besvikelse men nu kör vi nya tag

Skrev då tentan för allmän fysiologi på fredag o det tyvärr inte alls som jag hade tänkt/hoppats på. Var extremt besviken på frågorna och tydligen var jag inte enda i klassen som kände så. Hade ju som sagt verkligen pluggat så jag känner verkligen att jag kunde inte gjort mycket mer än vad jag gjorde dessa 3 veckor men det räckte tydligen inte till eller jaa. Kan inte påpeka att jag hade för lite kunskap men tyvärr så var en del av provet helt orelevant jämfört med det vi hade gått igenom på föreläsningen, bör dessutom påpeka att denna del var värd 19poäng, alltså en otroligt stor del med tanke på hur kort förläsning vi hade haft i det ämnet. Men hela klassen har sagt sin åsikt om vad dom tyckt om föreläsaren och tentafrågorn i just det här ämnet så vår kursansvarige skulle väl kolla lite extra på det.
Men oavsett så är jag 100% förberedd på omtenta den 13.12 så pluggandet bara fortsätter, annars glömmer man det tills omtentan. 

Började vår nya kurs idag: Funktionell anatomi, schemat är SUPER NICE! Men vi har mycket egen studietid för hela kursen är i princip repetition av allmän anatomi så det är bara o gå igenom gamla anteckningar osv. Men det känns som att nu äntligen börjar vi prata mera om själva yrket och fysioterapi så det är jätte kul! o 18.11 så börjar vi grundkurs i fysioterapi så det ser jag verkligen fram emot! 

Men nu börjar det bli sent så ska ta o lägga mig så man orkar imorgon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar