tisdag 19 november 2013

Från gång till hållning

Igår i skolan så gick vi omkring i ett klassrum i 3h, då var det gång som stod på schemat. Hur gör vi egentligen, var är "normalt", vilka muskler använder vi, hur fungerar lederna? o vad händer om man har problem i t.ex leder, höft osv. Detta är sån BASkunskap så det finns inte, så länge man inte har problem med sin gång så är det absolut inget man tänker på så därför kändes det kanske utdraget att gå omkring i 3h, men det är ju nödvändigt för att vi sen skall kunna hjälpa folk som har problem.
Idag då så var det hållning på schemat, spenderade första 1,5 genom att kolla på varandra i par studera o känna för att se skillnader.
Själv fick jag reda på att min vänstra axel är högre än den andra och att då jag står vanligt så låser jag knäna bakåt, hyperextension. Så det är något jag måste börja tänka på :)
Sista timmen stod vi i princip stilla för att känna efter i oss själva hur vi står, hur det känns, var är tyngdpunkten. Inte sådär jätte intressant och givande men som sagt, baskunskap som vi måste lära oss.
Tidigare på dagen så pratade vi mycket om etik, verkligen jätte intressant. Kunde suttit kvar flera timmar till o bara diskuterat o bollat ideèr.

Så detta blev en lång dag men fick en trevlig överraskning då jag kom hem, då hade Jakob bakat chokladmuffins. Händer inte alltför ofta så det var nice. Efterår fick jag ett litet knyck och begav mig till gymmet fast jag hade bestämt mig för att ta det lugnt idag men sådana kvällar händer inte heller så ofta så bara o köra då.
Men nu är det fotboll som gäller sve-por 0-1. Så nu ska jag kolla färdigt matchen o sen gå o lägga mig.
Go Sverige? Go Portugal? ;)

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar