tisdag 8 oktober 2013

tenta tenta tenta..

Har pluggat hur mycket som helst, men fortfarande känt mig väldigt osäker vilket bevisades idag då jag skulle öva mig på gamla tentor, inget av det jag läst den senaste veckan har fastnat :/ Så bestämde mig för att ändra taktiken, har massa gamla tentor som jag kan öva på så jag kommer bara att svara på frågorna o ta reda på svaren o sen hoppas att det kommer ganska många liknande frågor. Blev förvarnad innan kursen började att det är en svår kurs så därför bestämde jag mig för att läsa på i god tid o jag har verkligen gjort det. Men detta ämne vill INTE fastna i mitt huvud. USCH! Får bara hoppas att min nya taktik fungerar nu för tentan är på lördag och det finns inget annat än GODKÄNT för mig så det är bara o fokusera några dagar till.
Imorgon har jag sovmorgon, har skola 13-15:30 o sen ska jag sova över hos Sofia för vi har bara 2h skola på torsdag, obligatorisk närvaro för vi har ett seminarium, så stannar i Göteborg så jag slipper pendla 4h för att va i skolan 2h.. Känns löjligt. Så imorgon ska vi träna o sen plugga till tentan så kan ju va bra att läsa tillsammans med nån, få hjälp med nåt man har svårt med. Ska också passa på att träna på Nordic Wellness gymmet, fick ett "1 veckas gratis träning" där av Ida o Sofia är redan medlem så det blir bra.

Bestämde mig faktiskt i söndas att jag måste ta tag i mitt liv, mina rutiner = TA TAG I TRÄNINGEN! Inga mer ursäkter, så nu är väskan packad varje morgon då jag åker till skolan så det är bara att komma hem, byta väska o gå iväg till gymmet. Har fungerat jätte bra nu i hela två dagar ;) hehe men förhoppningsvis så fortsätter jag på samma spår.

Men nu ska jag packa väskan för imorgon så att det är gjort o sen börja fundera på natten :)

Ha en bra dag !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar