onsdag 2 oktober 2013

Idag tycker vi inte om tåg

Idag slutade vi skolan 11:45, skulle jag vetat att  vi slutat tidigare än 12 så hade jag smygit iväg o så att jag hunnit med 12 tåget hem men nåja, fördrev tiden på stan lite innan jag tog 13 tåget hem. Skulle sedan byta tåg i falköping som jag alltid gör och det är alltid bara ett tåg som kommer från skövde samma tid och som åker tillbaka till skövde. Kollade på tavlan o allt var iordning, tåget kom o jag steg på, då jag väl satt mig så börjar tåget åka iväg, men ÅT FEL HÅLL o dessutom 4min för tidigt :O Får halvt panik och går o frågar vad som händer. Konduktören förklarar att tåget är påväg till Göteborg, det var 20min försenat, därför kom det strax innan skövde tåget och iom detta blev det lite fel på tavlan så dom bytte tågnummer och destination samtidigt då tåget kom men hur fan ska man veta det då ?! :O hade ju 2min innan kollat på tavlan o då var allt i sin ordning..
Kunde inget annat än att åka tillbaka samma väg jag kom o stiga av i Herrljunga 20min från falköping o invänta nästa tåg som skulle komma 20 senare men då var detta också försenat så blev tvungen att vänta 45 min :O Så kom hem kl.16 istället för 14:30!! Jag var minsann inte glad!
Roligt med äventyr...
Ikväll så är Jakob återigen i Falköping o hjälper sin bror att fixa om lägenheten, skulle ju då ha gett mig en ypperlig chans att läsa till tentan men då han åkt iväg så fick jag världens knyck, städade lägenheten, organiserade alla papper o all annan skit o även diskat så nu är lägenheten fin igen o jag tänt massa ljus, mysigt :) Men nu ska jag no sätta mig o plugga lite så har jag läst lite ikväll iaf.

J

1 kommentar:

  1. ja e låter ju verkligen som att du gillar att åka tåg, oj oj dooter va du ställer till med, men du fick ju åka tåg iaf

    SvaraRadera