torsdag 8 augusti 2013

The past vs. the future

Igår blev det ett långt samtal med Nadine över skype. Pratade om en massa o mera därtill. Gick även igenom vår resemånad som vi höll på med för exakt ett år sedan. Härliga minnen o det var så kul att få prata om det igen med henne o skratta åt allt vi gjorde :) Går inte att förklara hur mycket jag saknar dom veckorna! Önskar jag kunde vrida tillbaka klockan o göra om allt igen! Utan tvekan höjdpunkten på hela mitt år i USA! Inget går upp mot dom sista 5 veckorna!

Snart bara en vecka kvar till skolstart, känner mig som ett litet barn som ska börja ettan igen. Ser så otroligt mycket fram emot det! Har inhandlat en hel del skolgrejjor också, penal, pennor, mapp, kalender. Förhoppningsvis börjar jag ha allting under kontroll. Har också kollat upp tågkort så det ska inskaffas om någon vecka. O nu som bäst väntar jag på svar från CSN, angående studiestöd, om jag har rätt att få och hur mycket. Spännande det här!
Idag var jag på stan med Jakob lite o gick förbi Stadium där dom hade Adidas väskor för 199kr, vilket är ingenting. O en sån väska kan va bra o ha till skolan också så då köpte jag en sån.



Sen har jag även varit runt o kollar på lite mobiler dom senaste dagarna, känns som att det är dags att inskaffa sig en mobil med abonnemang nu då skolan drar igång så man slipper vara beroende hur mycket pengar man har kvar på kortet + internet. Så det lutar verkligen mot en Samsung Galaxy S4 Mini, Skulle jag ha massa massa extra pengar så skulle jag utan tvekan köpa en S4 men känner att jag behöver inte den nyaste mobilen som finns ute på marknaden o skillnaden på dessa två mobiler är väldigt få. Priset däremot är mycket lägre på Mini så därför får det nog bli den. 



Så det här var väl lite vad som pågår för tillfället förutom jobb jobb o ännu mera jobb! :) 
Nu ska jag kolla på polisskolan med Jakob o sen blir det nog sängdags, låång dag imorgon. 

J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar