torsdag 1 augusti 2013

Ooopps! Vart tar tiden vägen?!

Senaste inlägget jag skrev var 8 juli, nästan en månad sen! Kan ju säga att det hänt mycket mycket sedan det. Varit till Stockholm en dag med Kristian o Ezgi. Haft en lite minisemester med Jakob som bestod av en heldag på Skara sommarland, sen på besök till Göteborg o sen vidare till Grebbestad med hans halvsyster o hennes pojkvän! 4 underbara dagar !
Sen blev det en vecka med jätte mycket jobb för oss båda så vi hann inte ens se varandra, fast vi bor ihop ^^
21.7 åkte jag, Jakob o Elias till svalnäs, en udde i vänern med kilometer lång sandstrand o helt underbart vatten! Där låg vi o njöt i några timmar. På kvällen kom äntligen mamma o pappa så då gick vi ut o åt middag, trevlig dag.
Sen blev det en intensiv vecka med mamma o pappa på besök. Sightseeing varje dag o på onsdag åkte vi till Köpenhamn, alla utom Jakob för han var tvungen att jobba.
I Köpenhamn blev det några härliga dagar med ännu mera sightseeing. På vägen hem på fredag åkte vi förbi ULLARED :D haha Tror ingen gått igenom Ullared så snabbt som vi, antagligen för att vi bara ville åka förbi, vi var ju inte direkt där för att storshoppa! Samtidigt som vi var där så höll dom på att filma från TV 5, men som tur så slapp vi kameran. Men lite shopping blev det iaf.
Sen på lördag morgon åkte mamma o pappa hemåt o jag STORSTÄDADE lägenheten, kände att det var dags o dessutom väntade vi besök av Jakobs arbetskompisar från sommarland. Så på kvällen blev det utgång, blev verkligen en jätte rolig kväll.
Söndag däremot så ösregnade det heeela dagen så det blev en dag framför tvn ;) Eller på kvällen kom vi oss faktiskt iväg på bio, The Wolverine ^^

O så måst jag såklart skriv om det största som hänt! 12 juli fick jag reda på att jag kommit in på Göteborgs universitet, på sjukgymnast linjen :D Blir bara mer förväntansfull för varje dag som går. 19 augusti börjar "nollningen ", något som håller på i nästan 3 veckor för ettorna, massa roliga program, fester, sittningar o annat roligt. den 23.8 så ska man till skolan o registrera sig o få scheman o all sån information o sen kör väl skolan igång på riktigt typ 2-3.9 :)
Detta betyder att jag bara har 2 veckor kvar på Glädje, kommer såklart att fortsätta att jobba där samtidigt som jag studerar, får ju se hur mycket jobb man hinner o orkar med :) Så ser fram emot en ny och spännande höst, ett nytt kapitel i mitt liv!

Så kan säga att det har varit en rolig o händelserik månad! Hoppas på flera sådana.

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar