måndag 19 augusti 2013

"Första" skoldagen

Har idag varit ner till Göteborg på min "första" skoldag eller närmare sagt första nollningsdag. Först blev det samling för alla nollor på parkeringen utanför skolan. Där delades vi in i klassgrupperna, sen kom våra faddrar och delade in oss i ännu mindre grupper. Då fick vi en egen "Guide" som visade runt oss i hela skolan och gav oss bra tips inför starten. Sen då rundvandringen var över samlades alla klasser återigen i en sal i skolan, där vi gjorde våra "Nolleband" som vi ska ha med oss på varje nollning. Sen satt vi bara o pratade och lärde känna varandra lite bättre o efteråt så presenterade studentkåren sig o efteråt var vi klara för dagen. Då skulle några av tjejjerna på kaffe så jag bestämde mig för att åka med för var ändå tvungen att vänta på 18 tåget hem. Sen då jag skulle ta spårvagnen tillbaka till centralen lyckades jag först hoppa på fel spårvagn men frågade i sista sekund om han skulle till centralen "Nej då får du gå över på andra sidan" SHIT! hoppade ut o sprang över till andra spårvagnen o hann just o just med den. Då var dessutom klockan ganska så mycket o spårvagnen jag hoppade på till slut så skulle ta längre än den andra som jag hade missat då jag stått på fel sida av vägen. Så då jag väl kom till centralen var det bara o springa! MEN jag hann! Tur det, annars skulle jag varit tvungen att vänta en timme till på nästa tåg och det kändes inte så lockande.
Så nu har jag tagit det lugnt o ska börja göra mig klar för sängen. Har inte direkt varit en lång dag men det har varit mycket nytt att ta in så det tar på krafterna!
Imorgon är det nya tag, då är det 7-kamp som står på schemat. Så tack för denna dag för nu säger jag gonatt :)

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar