torsdag 29 augusti 2013

ANATOMI!

Är hur roligt som helst då man fattar o oftast är det faktiskt inte så svårt, men det är ju självklart att dom två första dagarna på kursen (då jag är borta) så går dom igenom det svåraste till första provet så nu har jag suttit några timmar med min anatomibok på ca 1300 sidor som är på engelska och latin! ^^ Och försökt fundera ut alla latinska begrepp, termer, rörelser, riktningar osv. Måste ju faktiskt säga att det känns tusen gånger bättre nu än vad det gjorde för ca 2h sen. Har dock lite jag måste kolla upp imorgon så att det faktiskt stämmer.
Så ihelgen blir det bara läsa läsa läsa o läsa lite till! Fick tips av läraren att vi skall kunna allt till nästa onsdag eller iaf känna oss säkra på det vi hittills gått igenom för då börjar vi med den sista delen inför provet. Så iom att jag inte jobbar ihelgen, förutom sittning på lördagkväll så ska jag verkligen försöka läsa! :) Men nu håller mitt huvud på att sprängas på grund av både förkylning och dom senaste två timmarna så tror jag ska göra mig klar för sängen så jag orkar imorgon på nytt. Men som tur är det kort skoldag 8:30-11:45 så är väl hemma 3-4 tiden då!
Gonatt

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar