tisdag 13 november 2012

WUHUU!

Fick brev från skatteverket ida, min ansökan om svenskt id-kort har beviljats :D Orsaken till att jag är så glad är för jag trodde inte det skulle gå, mitt pass var nämligen utfärdat 2005 o för att det skulle godkännas så måste det vara utfärdat 2006 o detta märkte jag då jag var i jönköping o ansökte om id-kortet. Hon på kontoret sa att det kan lyckas men hon kunde inte lova nåt. Om det inte skulle ha fungerat så skulle jag behöva förnya mitt pass hemma i finland o sen då jag fått mitt nya pass, betala 400kr igen o åka till jönköping 2ggr extra o det kostar pengar det också så nu e jag glad :) Ska åka och hämta det nästa vecka o då kan jag äntligen skaffa mig ett bankkonto här! Ibland krävs det inte mycket för att höja ens humör för det behövde jag.. Hade samhällslära idag o där fick jag reda på att provet är redan nästa torsda och inte torsdan efter som jag trodde, 90 sidor om sveriges ekonomi..... + att jag håller på med mina uppgiter till massmedia o då förklara läraren idag att svaren skall vara svarade på ett särskilt sätt, inte som jag skrivit då. Så nu måste jag skriva om dem bara för att underlätta jobbet för läraren, lat j*vl! :P Dagens projekt, massmedia frågor och jag börjar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar