fredag 16 november 2012

prov o läxor

Började dagen med 1,5h samhällslära, sen hem o sova lite till ^^ inte planerat, men vad gör man då sambon fortfarande ligger o sover då man kommer hem. Sen tvinga jag upp mig o började skriva på min sista fråga i hemtentamen i samhällslära, även den frågaste.. Kan ju lätt säga att jag börjar känna mig ganska medveten om Sveriges politik o sånt nu... Samtidigt känner jag att då vill jag även lära mig mera om Finlands politik.. Så nu är det nog bara att börja följa med me nyheterna där hemma lite :) Nåja sen efter att ha skrivit o kämpat i två timmar tog jag paus o jag o Jakob gick över ti hans pappa på lunch, så nu kom jag just hem tibaks, för jag kände att jag måste fortsätta med mitt skrivande.. Ska försöka ta mig till gymmet om några timmar också, för torsdag betyder spinning och core :) Men ska försöka skriva lite först o öva på matteprovet som vi har antingen imorgon eller på onsdag. (Orsaken varför jag inte vet är för vår lärare var sjuk i onsdags, sista timmen före provet så jag fick mail ida att vi behöver inte ha det imorgon utan vi kan skjuta upp det till onsdagen istället, så hinner vi ha lite repetition innan provet) Måst bara berätta lite om gårdagen, efter gymmet gick jag o Jakob till hans pappa för att se på fotboll, Sverige-England :) Riktigt bra match, sluta ganska otroligt också! Zlatan lyckas skjuta 4 mål o hans sista mål lär man inte glömma i första taget o fast man inte såg på matchen så har man följt me lite i nyheterna så tror jag inte man har missat det! Man får väl no helt enkelt erkänna att han faktiskt är en världsstjärna för det där var ett mål i absolut världsklass! Men nu SAMHÄLLSLÄRA, socialdemokraterna o moderaterna (Y) Yeeeeeeey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar