måndag 15 oktober 2012

Happy Happy!

Börjar få lite ordning på live nu, blivit studerande på heltid. Ska läsa matematik, samhällslära och naturkunskap nu fram till 25 januari. Blev så nu pga att om jag vill söka in till fysioterapeut (eller sjukgymnast som det heter i Sverige) så behöver jag ha betyg i dom ämnena + en kurs i idrott och hälsa som jag ska få ta på gymnasie då. Så nu ska ja bara försök få nå deltidsjobb, som jag skulle kunna syssla med under mina studier. Men jag måst säg att jag mår riktigt bra för tillfälle, senaste tiden har kanske varit lite tuff för min del, för jag är verkligen int van o int ha nå ti gör o he påverkar mig mer än va man sku kunna tro. Men i fredags då det blev så att jag måste börja studera och jag va och skrev in mig i skolan så känd jag mig riktigt glad. Så idag ha jag vari på introduktion till skolan och imorgon har jag Samhällslära, spännande :) Måst dessutom säg att jag ha blivit lite av en husmor här, i.o.m att jag int har haft nå ti gör så har ja börjat me såna sysslor. Städar och går igenom ofta så att e ji ordning på stället, bakar och lagar mat oftare än va jag gjort på år. Tar gärna tag och tvättar kläderna och jag trivs verkligen med allt det här! Och pricken på i så imorgon ska jag o skaffa medlemsskap ti gym :D Jag o Jakob va dit och fick en liten rundvandring förra veckan o he verkar verkligen jätte bra o i.o.m att jag e heltidsstuderande nu så blir det såå mycket billigare! Åååh va roligt allt är! Verkar ju nästan lite för positiv nu men precis såhe känns e för tillfället :D O JAA köpte mig en dator i fredags o, gött ti ha en egen dator så igår gick ja igenom tusentals bilder från mina sista veckor i USA, skönt att äntligen fått he gjort. Så nu då i.o.m min nya egna dator så ska ja verkligen försök ta tag i bloggen! I promise :) Men nu ska jag fortsätt och gå igenom bilder, kanske ladda upp nå på facebook om ja orkar och hinner, men nu säger jag gonatt för idag (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar