tisdag 16 oktober 2012

Första skoldagen

Idag då had ja min första lektion på Komvux(skolan för vuxenutbildningen), det var samhällslära som stod på schemat, prata mest om kursinnehållet o allmänna saker som e bra ti vet. fick hör på då läraren (som tidigare jobbat som yrkesofficier inom militären) prata på i en halv timma om respekt o hur otroligt respektlöst det är att komma för sent o att int meddela ifall man är borta. Han sa att han är extremt noga då det gäller hans principer, men men annars verka han helt okej. Fick iaf slut lite tidigare idag, fick en läxa om källkritik som vi kunde göra hemma så han skicka hem oss. Så då jag kom hem så var det bara och börja på, mycket svårare än va ja trodde, har ju jobbat med källkritik hur mycket som helst förr men den här uppgiften var bara jobbig så nu tar jag paus tills imorgon. O så laga jag blodpudding idag, för första gången, måst ju säg att stekt blodpudding smakar EXAKT som blodplättar där hem så med lingonsylt o potatis gick det ner riktigt bra :) Imorgon ska jag o leta jobb o sen har ja matte från 12:30-16:00. Blev inget medlemsskap ti gymme än, har varit o dragi på mig en förkylning som bäst så ska vänt tills ja frisknar till lite. Annat idag då, har gått igenom ALLA bilder nu, allt e organiserat och klart, ÄNTLIGEN! Nästa steg blir väl att böri ladd opp lite nu då, men det blir nog på facebook det. Men nu ska ja se på fotboll Sverige-Tyskland o måla mina naglar ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar