onsdag 24 oktober 2012

Up and down

Vari upp o ner den här senast veckan, började studera förra vecka. HATA matte, ibland åtminstone, samhällslära skulle antagligen har varit 100 ggr intressantare om man läste det i Finland, måste erkänna att jag för tillfället inte bryr mig det minsta i Sveriges politik! Men nåja, naturkunskap däremot är jätte intressant och kul så det är ju positivt iaf. Så i.o.m studierna nu då, så gäller det att hitta ett deltidsjobb för nåt studiestöd från får jag ju inte. Så det blir att vara aktiv nu o försöka hitta något. Annars så skaffade jag gym medlemsskap förra veckan så nu ska jag bara försöka komma igång med träning så lär det nog kännas bättre! I måndas var jag även till tandläkaren här, GRATIS!! Kan ni förstå att här har dom gratis tandvård tills året man fyller 23, tummen upp för Sverige där faktiskt! Men nu var det ju så, att min visdomstand har bråkat ganska länge nu men det var bara massa matrester som hade hamnat mellan tanden och tandköttet så hon rensade bara ut det. GUD vilken smärta, har aldrig upplevt sån smärta hos tandläkaren förr, trodd aldrig e sku ta så sjukt som e to! men men det är på bättringsväg o nu har jag köpt en tandborste för visdomständer så förhoppningsvis ska jag aldrig behöva va med om det där igen! Vidare då, imorgon ska jag ta tåget och åka iväg till Jönköping. SKa till deras skatteverk och ansöka om ett svenskt id och det är bara en del skatteverk som gör det så då var jönköping närmast. Så först samhällslära på morgonen o sen åker jag dit, förhoppningsvis tar det inte alltför länge :) Men nu ska jag äta nåt och räkna lite matte o sen kanske åka till gymmet! J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar