onsdag 23 mars 2016

Smått och gott

Dagarna rullar på som dom gjort dom senaste månaderna. Men efter en otroligt intensiv månad i februari följt av två helvetes veckor i skolan så kände jag att jag fick tänka om kring mitt upplägg! Så nu jobbar jag mycket mindre, eftersom jag jobbade så mycket i februari så är ekonomin säkrad inför Australien, vilket gör att jag faktiskt inte behöver jobba lika mycket. Jag fokuserar helt på c-uppsatsen just nu och allt annat får komma i andra hand och det känns bra nu då jag kommit till insikt att det är det här som krävs för tillfället. Tyvärr lider träningen av det men som sagt, ibland får man prioritera och just nu är inte träningen inte en topprioriteringen. Försöker istället att ta lite korta promenader, kanske gå eller cykla till jobbet istället för bussen.

I helgen var jag ute och dansade i Göteborg med tjejerna, Vi fyller alla inom tre månader så istället för att fira varje person enskilt så slog vi ihop det o firade allesammans, vi fick också fira att vi alla fått jobb vilket är ju helt underbart så det var en perfekt kväll, som verkligen behövdes! Dans och skratt med underbara vänner är stunder som är guldvärda<3 p="">
Nu är det mindre än tre veckor tills jag åker till Australien och för första gången börjar jag känna mig förväntansfull och ivrigt inför äventyret. Tidigare har det varit så mycket som pågått så har inte hunnit reflektera över att jag ska iväg. Dom två senaste dagarna har jag suttit och läst massa om Noosa, vad bloggare och backpackers rekommenderar. Så nu börjar det faktiskt kännas verkligt, dessutom har jag o Jakob bokat hotell i Göteborg till dagen innan jag ska åka, då flyget avgår 9.35 så vågar jag inte chansa med tågen ifall det skulle bråka.. So på söndag är det bara två veckor kvar så då får nedräkningen börja! Snart får man börja fundera på packningen också, men kanske kan vänta några dagar till.

Vädret här i Falköping blir bara bättre och bättre, våren är verkligen här nu. Idag satt jag ute på balkongen i bara linne ca 30 grader i solen och ingen blåst. LYX! Jag o Jakob tog en promenad innan maten och överallt där solen slipper åt så blommar det för fullt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar