måndag 16 februari 2015

Tillbaka på praktik

Tillbaka på sjukhuset i Skövde för min andra praktik och denna gång ska jag spendera 5 veckor på Neuro/ Rehab. Kommer bli så otroligt spännande och roligt. Har redan fått lite "hemläxa" tills imorgon, det är lika bra att kastas in i de saker man är osäkra istället för att skjuta fram det. På så vis lär man ju sig bättre och fortare.
Efter praktiken åkte jag via biblioteket för o låna en bok åt mig. För nu, för en gångs skull, kan jag läsa nåt bara för att jag vill inte för att jag måste lära mig till en tenta osv, så otroligt skönt!

Tada! Se vad jag ska sätta mig in i nu kommande veckan. Detta är vårens projekt så det är lika bra att läsa på att jag kan behöva veta innan det blir aktuellt att börja öva praktiskt. Längtar så förbannat tills dom får bortsopat all sten från cykelvägarna och förstås tills jag köpt utrustningen som jag behöver. 



Idag var Jakob ganska gullig o väntade på mig så vi åkte hem tillsammans och då vi kom hem bestämde vi oss för att, hör o häpna, ge oss ut o springa. Så det blev en 5km länk, händer ju inte alltför ofta men det vore ju bra om vi skulle tillsammans nu börja dra iväg varandra o få in någon sorts rutin. Men det var väldigt skönt o dessutom kul o kunna göra det ihop. 

Helgen var annars ganska händelserik. I fredas så hade vi några timmar i skolan på förmiddagen o sen på eftermiddagen åkte ca 20 personer från klassen och spela beachvolley på ett ställe i Göteborg. Vi hade hyrt 2 banor i 2 timmar o det var så jvla roligt! Det kommer vi definitivt att göra om. Efter spelandet åkte jag o Sofia hem till Annie o Frida, där blev det tacos o lite annat smått o gott till efterrätt. Mot kvällen skulle de vidare till en klasskompis dit flera skulle men jag bestämde mig för att åka hem vid 21 för jag skulle upp o jobba nästa dag. 
Så på lördag blev det först jobb 8-17 o sen snabbt hem o gör "alla hjärtans dag" middag med Jakob. Så det blev en lugn o mysig kväll framför tv:n med massa god mat o lite chokladfondue till efterrätt. På söndagen fortsatte lugnet för kl.15:45 skulle jag o jobba igen o då jag kom hem vi 22 så var det bara att göra sig i ordning för morgondagen o gå o lägga sig :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar