torsdag 1 januari 2015

Året som gått

Nyåret firades i Skövde. Var bortbjudna på middag, med 13 andra personer, det blev hamburgare, cheesecake, vin, quiz över det gångna året och även lite fyrverkerier på tolvslaget :D För mig o Jakob blev det en ganska lugn kväll och vi tog tåget hem halv 3.
Idag har vi tagit det lugnt, själv har jag städat upp lite eftersom min kappsäck hade kommit bort och kom igår eftermiddag så då packades det upp lite huller om buller. Men nu är lägenheten städad och kylskåpet påfyllt.
Har även idag funderat lite på 2014, året som gott och tänkte försöka skriva ner lite för  varje månad. Kul o själv kunna gå tillbaka o läsa lite och framför allt minnas :)




JANUARI

Nyåret 13-14 firades i Finland med familjen o Jakob. Januari var en ganska tuff månad, hade det ganska tufft hemma, visste inte varför men det kändes inte som innan, men dagarna rullade på. Skolan bidrog med mycket nytt och spännande och i träningsväg testade jag för första gången på crossfit, som genast föll mig i smaken.

FEBRUARI

Skolan var kul men ändå extremt  pyskiskt påfrestande, men för första gången höll jag ett gympapass för en grupp, dock klasskompisar men iaf. Obeskrivligt stolt över att jag faktiskt gjorde det! Jag började inse att jag inte alls trivdes i vår lägenhet eller i Skövde och efter flera veckor av renovering och strul med ägaren av lägenheten började vi kolla på nya lägenheter  i Skövde men det såg inte så ljust ut.. Men under dessa månader hade jag bokat resa i Mars till turkiet  för min brors förlovningsfest så det hade jag o se fram emot. Jag börajde också träna crossfit regelbundet med Jakob, kändes kul o göra det tillsammans med honom och träningen var så enormt rolig!

MARS

I början på mars åkte jag till turkiet i 5 dagar, va helt underbart o komma bort lite, det behövde jag verkligen! Det var både spännande och kul att få uppleva lite annan kultur  samt och träffa min brors nuvarande fru, Ezgis familj :) Men innan jag åkte till turkiet hann det hända mycket på lägenhetsfronten, vi sa upp våran lägenhet i Skövde, vi hittade en lägenhet i Falköping som vi fick,  och vi skulle få flytta in redan 30.3. Allt började mycket lättare, skolan kändes bättre och jaa allt kändes som att det var påväg att vända. Fick jobb på Skara sommarland men på grund av avståndet fortsatte jag att söka sommarjobb i Falköping. Våren kom extra tidigt och det började snabbt bli fina soliga vårdagar.  

APRIL

Bodde i renoveringskaos i princip hela april, men vi båda trivdes så otroligt bra i lägenhete så det gjorde inget. Njöt av att äntligen ha balkong. Jag bokade biljett hem till Finland för en hel månad under sommaren. Jag fick sommarjobb på en matbutik i Falköping o sa då upp mitt jobb på Skara sommarland. Hann bo i Göteborg en vecka. Fyllde 23 år. Tränade mitt sista pass på Crossfit Skövde. Min bror gifte sig. Allt blev bättre för varje dag som gick!

MAJ

Lägenheten blev klar. Åkte på dop till Norge. Satt ute på balkongen så fort jag bara hann o kunde. Kände hur sommaren började närma sig och längtade så otroligt till min månad i Finland. Började jobba på Willys. Jakob köpte motorcykel o vi va ut o gick på berget nästan varje dag.

JUNI 

Avslutade skolåret med en heldag i Borås med några klasskompisar. Dagen bestod av hinderbana, backlöpning och middag på kvällen! 6.6 åkte jag till Finland. Njöt o tog till vara varje dag av att vara hemma med vänner o familj. Åkte på bröllopsfest till Turkiet.

Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar