söndag 4 maj 2014

Söndag

Nu har jag varit ledig i fyra dagar och jag har ingen aning om vart dagarna försvunnit men men skönt har det varit. 
Igår åkte jag o Jakob iväg till Skövde på morgonen för vi skulle vara vid Intersport då de öppnade kl.10, för de hade ett erbjudande som gällde löparskor för dam o herr, kostade normalt 1399 men var nedsatt till 499 så vi bestämde oss för att köpa ett par var. Men det stod att de hade begränsat antal och att det var först till kvarn som gällde. Vi kom dit 9:35 o då var det redan typ 20 personer utanför dörren och innan dom öppnade hade det hunnit bli så jvla lång kö, minst 100 personer, det var helt otroligt!! Men som tur var stod vi nära dörren så då dom öppnade var det bara att springa in o försöka få tag på rätt storlek, så man inte skulle bli utan. Skulle kunnat ha en halv storlek mindre men de fungerar bra, och färgen är väl kanske inte den jag själv skulle ha valt men de hade bara en färg för dam o en för herr. Sen fick vi också stå i kö till kassan i typ 20 min :D Intressant morgon men vi kom ut därifrån med nya och väldigt bra skor så vi var nöjda. Efteråt åkte vi iväg för o köpa mc utrustningen till Jakob, så nu är det bara motorcykeln (som han får idag) o körkortet som fattas, för hans del då ;) Innan vi åkte hem till Falköping blev vi bjudna på lunch av hans mamma. Då vi kom hem så lånade vi bilen o åkte och handlade lite mat o då passade jag på att köpa krukor, frön o jord till mina örter som jag ska så och till mina blomlådor som jag har på balkongen. Så nu är det bara blommorna som fattas :D 

Idag lyxade vi till frukosten lite med nybakade scones o äggröra, ååh så gott det var :) Scones gick väldigt snabbt o laga så det får vi nog börja göra mera. Sen tog vi en promenad uppe på berget, så härligt där uppe, för man kan verkligen stänga av stan en stund o bara njuta av lugnet o naturen! o vi bor bara 5min därifrån så det kan inte bli mycket bättre! Men nu ska jag försöka börja ta tag i kommande studieuppgift som skall vara inlämnad nästa söndag, mycket som skall läsas och skrivas till det så det är lika bra att börja med en gång istället för att spara det till sista minuten. 

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar