söndag 23 juni 2013

Midsommar 2013

Midsommar firades iår i Falköping hos Jakobs bror. Tog tåget 10:50 på fredasmorgon o åkte iväg till Falköping, där gick vi sedan ti Adam, Jessica o deras dotter Tuva, som fyllde 3 år så då blev det lite presenter innan  vi gick ut o gå. Medans dom andra gick för att äta lunch så gick jag o Jakob upp på berget , va upp i ett utsiktstorn, sen o hälsa på djuren i djurparken, "Josefine, 5 år igen" :D Sen gick vi o  åt lunch på ett ställe där dom senare skulle resa midsommarstången o dansa. Kan inte få en mer svensk midsommar än det, Så där satt vi några timmar o umgicks o kolla på då alla barnen med föräldrar dansa runt stången. Sen då Adam o dom också varit där en stund återvände vi till dom för att göra oss i ordning innan resten av gänget skulle komma. Skulle bli ca 7pers, slutade med att vi va 22 st. Så blev en trevlig kväll med gott sällskap o massa god mat, hade köpt nypotatis, sill o så gjorde vi grillspett o en jätte god sallad :)
Blev dock inte så sent, för Jakob skulle ju jobba på lördagsmorgonen så vi tog tåget tillbaka ca halv 2.
Sen efter att ha sovit ut på lördagen steg jag upp full med energi o började stor städa lägenheten, för det behövdes verkligen. Så då Jakob kom hem ca 18 tiden så var stället fläckfritt o maten just tagits ur ugnen, POÄNG till mig ;) Sen blev det mys o filmkväll resten av lördagen.
Idag var det arbetsdag för Jakob igen, själv spendera jag morgonen med att kolla på "Modern family", sen ca 13 tiden så slutade det regna o solen kom fram o då bestämde jag mig för att gå på långpromenad. Först gick jag ca 3,4km o sen sprang jag hela 4,3 km utan att stanna! Är jävligt nöjd, tränar i princip aldrig kondition o kan inte ens komma ihåg när jag sprang senast så får verkligen vara nöjd! Sen då jag kom hem så kände jag mig på så topp så åkte vidare till gymmet där jag körde ett grymt pass. Avslutade med avslappnade stretchning o lite bastubadande. Sen medan jag väntade på att Jakob skulle komma hem så blev jag extremt sugen på pannkaka så denna söndag blev det pannkaka till middag ^^ Så nu har vi ätit gott o kollat lite film, men nu börjar min ögonlock kännas ganska så tunga så jag tror jag skall börja avsluta här, har en lång arbetsvecka framför mig. Är förstås ledig på dagarna nu mån-tis så länge jag inte blir inringd o jobba lunch. Så jag hoppas på sol o mera sol så jag kan vara ute! Men hoppas alla hade en bra midsommarhelg, det hade jag iaf!

/ Josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar