söndag 23 juni 2013

Kryssningen

Har inte alls hunnit uppdatera min sida nu dom senaste veckorna, men kan väl börja med vår kryssning vi åkte på förra tisdagen 18.6-19.6! Var så otroligt härligt att få komma bort, bara jag o älskling. I och med att vi båda haft en otroligt lång arbetsdag innan så var vi ganska så trötta så det blev en lugn kryssning. Båten åkte ut från stockholm kl.18 o då bara satt vi o njöt av Stockholms skärgård o drack goda drinkar, sen blev det stor shopping på tax free, bestämde oss för att bunkra upp med lite smått o gott, allt var ju så billigt. O då hade Birka "Handla för 800kr o få en gratis kryssning" o den summan var ju inte direkt svår o komma upp till. Så det blev en ny kryssning för oss som vi måste använda innan 28.8. 
Sen gick vi o åt buffè där även alkohol ingick, inte så dåligt. Så där satt vi en bra stund o jag fick äta min midsommarmat, sill o fisk o nypotatis! Sen gick vi ut på däck för att kolla på solnedgången, så där satt vi o myste tills båda blev så trötta så vi bestämde oss för att gå o lägga oss. 
Sen vaknar vi båda två kl.3 av att det spelas hög musik utanför vårt rum o självklart har VI högtalaren utanför VÅR dörr! Där spelade dom dansbandsmusik fram till kl.7 på morgonen då vi anlände till Mariehamn. Vi bestämde oss för att stiga upp o gå o kolla lite på mariehamn för att sen gå o äta en ordentlig frukost. JAG ÄLSKAR BUFFÈ FRUKOST, BÄSTA SOM FINNS! Så där satt vi ett bra tag, så att jag fick gå flera gånger. 
Sen blev det återbesök på taxfree, jag ville ha en ny parfym o då blev Calvin Klein "Shock for her" 


Köpte även en refill flaska. Man fyller den med sin parfym så är den lätt o ta med istället för hela parfym flaskan, definitivt min nya favorit, ryms med överallt :) 



Sen tog vi det lugnt resten av färden, satt o njöt av skärgårdsutsiken o det fina vädret! 
Båten anlände till stockholm 15:45 o då var det bara att hoppa på bussen som körde till Mariestad o därifrån blev vi upphämtade av hans mamma. Två underbara dagar med Jakob, ser fram emot vår nästa  kryssning i höst ^^  Ska även ladda upp lite bilder bara jag får dem överförd från kameran. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar