onsdag 27 april 2016

Lång dag!

Lång dag på praktiken idag 8-18, ganska ju berätta att man var inte helt 100% med på den sista patienten, egentligen skulle jag o Victoria också för den delen slutat kl.17 men så hade Pete fått inbokat en ny patient, en axelpatient och Victoria ska ha en examination nästa vecka så Pete tyckte det var ett perfekt tillfälle för henne och öva och på nåt sätt lämnade jag dit för jag satt o skrev anteckningar från tidigare patient då den nya kom in så då var det bara o sitta kvar. Trött som bara den men  man lär sig så otroligt mycket då man är med Pete så det var värt det! 

1,5 dag kvar denna vecka, veckorna går så fort då det är långhelger osv.. Onsdagarna är min absoluta favoritdag för då får jag gå hela dagen med Pete och det är helt otroligt hur mycket man lär sig då man är med honom. Han ser alltid till att fråga saker av en hela tiden och vissa saker är helt nytt som till exempel så har jag lärt mig massa nya test som dom använder ganska mycket i Australien och vissa saker vet jag redan men kanske inte kommer ihåg så då är det perfekt att uppdatera det man kan. Han är verkligen den bästa handledaren jag har haft och det är så synd att jag bara har honom på onsdagar. Sista veckan dock är jag med honom hela veckan så ska verkligen försöka ta åt mig allt han säger och gör! 

Jenny berättade ikväll att det blir ingen paddling på fredag för David ska åka iväg tidigt så dom åker och paddlar imorgon istället o då ska Victoria få åka med istället. Jaa, jag är smått avundsjuk, jag tycker verkligen det är så otroligt kul och jag hade önskat att jag fått åka varje vecka men men.. Jenny vill inte att jag ska åka i en singel "kajak", det är ingen kajak men jag vet inte namnet på dom och dom här är mycket ostadigare så tyvärr får jag stanna hemma imorgon. Tänkte dock jag skulle stiga upp samma tid iaf o ta en morgon promenad och kanske köra ett litet styrkepass i parken imorgon. Börjar faktiskt först 9:15 imorgon så ska försöka utnyttja morgonen så gott jag kan! 

Nu väntar jag bara på att älskling ska ringa! Fast jag har det jätte bra här och trivs så är det som att något i mig saknas. Jag önskar verkligen mer än något annat att Jakob också vore här så att jag kunde dela det här äventyret med honom. Jag vet att det är bra att göra det själv också, att bara göra något för min skull men vad jag vill säga är helt enkelt att jag saknar honom! 

Hittade lite bilder från vår senaste resa till London september 2015


 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar