onsdag 25 februari 2015

Praktik och träning

Känns som att jag för en gångs skull har hittat en balans med praktik och träning och det känns så otroligt kul. Sjukhuset jag är på har faktiskt två mindre gym just för personalen. Små gym men som har det man behöver så med lite påhittighet kan man få ihop ett riktigt bra pass! Eftersom vi slutar kl.15 så går jag alltid dit direkt vi slutar o sen är jag hemma lite efter kl.17. Sen får jag varva lite med löpning med Jakob förstås eftersom kondition är något jag verkligen vill satsa på nu. Men eftersom jag har en så ypperlig tillgång till gymmet nu så passar jag på med lite styrketräning också. 

Igår hade vi utbildningsdag på sjukhuset, alla fysio- och arbetsterapeuter fick åka på en föreläsning om empati och empatitrötthet. Kände själv att jag fick ut otroligt mycket av gårdagen, fick med mig mycket funderingar och tankeställare inför framtiden, så tummen upp för gårdagen.

Samtidigt som jag har varit på praktik har jag liksom lagt allt som har med skolan att göra åt sidan för o bara njuta några kvällar, men nu börjar det kanske bli dags att börja fundera på uppgifterna som vi har så att man inte behöver stressa med dom i sista minuten. Men det är så skönt o bara njuta, känns nästan som att man nåt liknande förlängt "vår"lov. 

Men nu är det sent så dags att packa för imorgon o sen sova! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar