lördag 24 maj 2014

REGN!

Visste att det skulle regna lite idag men så vaknar jag 5:30 o herreguud vad det låter utanför fönstret. VILKET REGN alltså! + att det även åskar o blixtrar som aldrig förr! DÅ kom jag på mina blommor som var ute på balkongen. Sprang snabbt ut för att förhoppningsvis kunna rädda dom, men mina blommor badade i en stor lermassa :( Länge sedan jag upplevt sånt regn. Nåja, gick o la mig igen o då jag steg upp vi 10 så gick jag ut för att kontrollera skadan, lyckades tömma blomlådorna på över 1 liter vatten o fylla den med lite ny jord så jag hoppas verkligen att dom klarar sig. cross my fingers! Imorgon väntar dom sol igen så förhoppningsvis kan dom torka upp ordentligt då.

Igår kväll fick vi examinationsfrågorna till min sista inlämningsuppgift för denna termin så nu har jag kört igång på allvar. Har hela dagen planerad, nu är det plugg som gäller o sen börjar Semifinalerna i hockey. Först ut 13:40 Sverige - Ryssland. Sedan 17:40 Finland - Tjeckien. Då hockeyn är slut vid 20 tiden ska jag verkligen försöka sätta mig ned o skriva nån timme till. För imorgon är det 30 års kalas o morsdagsfirande i Skövde mellan 14 o 18 så då får jag försöka skriva både lite före o efter kalasandet.

Annars i veckan då, valde att vara hemma från skolan i veckan o läsa på egen hand. Vilket har gått jätte bra, kändes som att jag verkligen behövde komma bort från Göteborg lite. Har dessutom varit ut o sprungit några dagar nu o det känns bra! Så ska verkligen försöka o hålla kvar det o springa några gånger per vecka åtminstone. Men idag blir det nog paus från det i och med detta ÖSREGN..

Nåja hoppas alla får en fin helg o att ni hemma i Finland njuter av dagens soliga väder o hejar fram Finland till final :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar