torsdag 8 maj 2014

Neverending rain

Valde att stanna hemma idag på grund av att läraren vi hade var inte den bästa direkt. Nämen grymt duktig och kompetent psykolog o psykoanalytiker som verkligen kan sitt område, men som tyvärr aldrig föreläst tidigare. Utifrån tidigare erfarenhet under denna utbildning har jag lärt mig att det är ingen skillnad hur duktig denna person är och hur mycket han kan om inte han kan lära ut det och det är en tråkig sanning men så är det. Hade en 4h föreläsning igår om utvecklingspsykologi som jag annars tycker är jätte intressant men kände att jag inte fick ut nåt av alla dessa timmar och idag skulle vi fortsätta på samma ämne så valde att stanna hemma o skriva på uppgiften som ska lämnas in i helgen. Så idag har jag suttit framför datorn i princip hela dagen + att det har regnat nonstop så det har inte varit så lockande att gå ut o gå eller liknande. Vilket har resulterat i världens degigaste huvud :D Förhoppningsvis blir det lite uppehåll imorgon så man kommer sig ut lite iaf.

Annars då, så har jag köpt lite blommor till vår balkong men ska vänta lite tills jag planterar ut dom för nätterna är inte att lita på ännu. Har dessutom fått två stora krukor av Jakobs mamma och till dom köpte jag en tomatplanta och två jordgubbsplantor så får se om jag får lite eget i år, spännande! Lovar att ta lite bilder sen då allt är planterat o klart :D Igår köpte jag också ett par trädgårdshandskar, dom var tydligen inte alltför uppskattade av Jakob ^^ Men jag tycker dom var jätte fina!


Men nu ska vi kolla på filmen "The Bourne Legacy" i och med att jag är ledig imorgon så har jag inte bråttom att gå sova. Sen hur länge jag hålls vaken efter 22 är en annan sak! 

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar