tisdag 20 maj 2014

Dop o 17:nde maj i Norge

Igår kom jag hem från Norge där jag jag varit sen fredags. Har varit en riktigt trevlig helg med massa trevligt folk :) lördagen fick jag uppleva firandet av 17:nde maj i Norge. Spenderade förmiddagen i Langesund, där vi fick lyssna, sång musik o tal o sen se tåget av alla skolbarn o även andra också. Jätte kul att få uppleva den här dagen i Norge. HELA landet stannar verkligen upp för att fira denna dag och det blir en sån stor gemenskap. På eftermiddagen skulle vi grilla hemma hos Emmha och Alexander, vädret var super så kunde sitta ute på terassen o bara njuta. På söndagen, var det dags för deras son Storm att döpas så då blev det kalas återigen med massa gott. På kvällen tog vi det bara lugnt för alla var så trötta efter helgen. Igår var det dags att åka hem och jag hade sån tur att jag kunde åka med Emmha syster för hon skulle åka via Falköping. Så var hemma redan kl.13 istället för 18 om jag skulle ha tagit buss o tåg från Strömstad till Falköping. Så igår blev det o vila/sova i princip hela eftermiddagen, skönt det också. 
Valde att vara hemma idag från skolan o själv läsa igenom dagens föreläsning. Men nu är det gjort så nu blir det lite hockey i väntan på att Jakob kommer hem. 

Ska även ladda upp lite bilder från helgen, blev inte så många men några bilder iaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar