söndag 2 mars 2014

Oj vad tiden går

Känns som att det hänt ganska mycket den senaste veckan. På den positiva sidan dessutom.
Efter en 5 veckors period med badrumsrenovering i vår lägenhet och massa strul och skit med hyresvärden så fick vi nog. Var ledig några dagar från skolan förra veckan, alltså v.8 o då satt jag mig ner o började kollar runt på lägenheter, men utan några resultat så efter att ha diskuterat situationen tillsammans beslöt vi oss för att börja leta i Falköping. Där nappade det direkt och vi åkte och kollade på några lägenheter men inga som kändes bra men i måndags då så var vi o kollade på en 3:a i Falköping o det kändes rätt för både jag o Jakob så vi skrev på en intresseanmälan för att dom skulle kunna göra en kreditupplysning för att se om vi fick bo hos dom, detta är nu då inget privat utan ett företag med massa lägenheter vilket känns mycket tryggare jämfört med vad vi har nu. Nåja, på tisdag ringde vi o sa upp vår nuvarande lägenhet o dagen efter var det en tjej som var o kollade på den och vi får svar på imorgon om hon vill ha den. I fredags så ringde dom från Falköping o sa att vi blivit godkända och om vi fortfarande vill ha lägenheten så är den vår så imorgon ska vi o skriva på kontrakt! Så förutsatt att nån tar över vår lägenhet så får vi flytta 1.4, mindre än en månad dit nu o jag är så obeskrivligt glad för tillfället :) Jag då, som inte har världens längsta tålamod, speciellt då det kommer till saker jag längtar till då vill jag att det ska ske NU, så jag har redan börjat packa ihop lite saker, lite porslin och allt möjligt.
Så det är väl den stora förändringen som sker för tillfället i våra liv.
Förutom detta då, så på onsdag kväll flyger jag till Turkiet för att träffa familjen, ska bli så otroligt kul o få träffa dom igen, dom är redan där medans jag bara kommer att vara där i 5 dagar. Så då blir det intensiv sightseeing i Istanbul på torsdag och lite shopping och sen på helgen blir det förlovningsfest för min bror och hans fästmö. Kommer att bli en spännande och rolig helg så det ser jag fram emot.

Men nu ska jag fortsätta med lite skolarbeten och sen ta natten så att man orkar med en lång dag imorgon. Hoppas alla haft en bra helg :)

J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar